גבר עשיר מאוד לא ציפה שלאחר מותו יהפוך סכסוך ירושה על הכסף והרכוש הרב שהותיר למלחמת עולם בין שתי בנותיו.
2 צפייה בגלריה
"מאיפה יש לה את החוצפה לבוא בדרישות?"
"מאיפה יש לה את החוצפה לבוא בדרישות?"
"מאיפה יש לה את החוצפה לבוא בדרישות?"
( צילום המחשה: shutterstock)
במהלך שנות חייו הקים אב המשפחה עסק משגשג, ואת רווחיו השקיע בתבונה בעיקר בצבירת נדל"ן מניב.
לו ולאשתו נולדו שתי בנות, שהבכורה ביניהן החליטה לרדת מהארץ ולחיות בחו"ל בעקבות אהבה לגבר שהכירה.
בתו הצעירה נשארה בארץ ועזרה לו לנהל את העסק שהקים.
קראו גם:
כשהאיש הזדקן והבין כי נותרו לו שנים ספורות לחיות, הוא ערך צוואה ובה חילק את רכושו הרב שווה בשווה בין בנותיו. עם זאת, הוא קבע כי העסק שהקים יהיה שייך לאחר מותו רק לבתו הצעירה.
במקביל, הוא ציווה בצוואתו בהליך שנקרא "תניית סילוקין" כי מי שיערער על קביעתו ינושל וכל הרכוש שצבר במהלך חייו יעבור לצד השני בלבד.
2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)
באחד הימים הגיעה הבת הצעירה למשרדי ואמרה לי: "היה לי ויכוח קשה ומר עם אחותי הגדולה. היא לא מוכנה לקבל את הצוואה וטוענת שהיא נוטה בבירור לטובתי.
"לדבריה, לחשתי על האוזן של אבא שלנו כל השנים וגרמתי לו לפעול נגדה. היא הטיחה בי עלבונות והשפלות שלא שמעתי בימי חיי ללא כל בסיס או אחיזה במציאות. היא אמרה עוד כי מרבית הירושה מסתכמת בעסק של אבא, דבר שאינו מדויק".
הבת הצעירה הוסיפה עוד כי "היא עזרה לאביהן לנהל את העסק גם כשבריאותו הדרדרה. אני הייתי לצידו בכל אותן שנים כיד ימינו ועזרתי להפוך אותו לאימפריה. מאיפה יש לה את החוצפה לבוא בדרישות? לא הוצאתי מילה כשהוא קנה לבעלה ולה ארמון בשווי מיליוני דולרים. להיפך, פרגנתי לה כי רציתי שיהיה לה רק טוב".
כששאלתי אותה אם אחותה מודעת לסעיף תניית סילוקין בצוואה, שעלול לגרום לה להפסיד הכל, היא השיבה: "היא בהחלט מודעת אבל אמרה שזה לא מעניין אותה. אחרי שהיא 'שטפה' אותי ואמרה שאבא מכר לי את הבכורה תמורת נזיד עדשים, היא אמרה שסופו של הצדק לנצח ושניפגש בבית המשפט. כל הטיעונים שהשמעתי לה, לפיהם החלק בירושה יאפשר גם לנינים של הנינים שלה לחיות כמו מלכים לא הועילו. היא פשוט נכנסה למוד שנעשה לה עוול.
"הכי משפיל מבחינתי היה כשבעלה לקח ממנה באחת הפעמים את הטלפון והתחיל לצרוח עליי שבגדתי ורימיתי את אחותי הגדולה ושאלוהים ישלם לי על מעשיי. ניתקתי להם את הטלפון בפנים ומאז אני לא בקשר איתם".
ואכן, הבת הבכורה מימשה את איומה, לקחה סיכון וערערה על הצוואה.
בית המשפט קיבל את סעיף תניית סילוקין על פי הוראתו של האב המנוח ופסק כי כל רכושו יעבור לבתו הצעירה.