זה מטוס? זה רחפן? זו רכבת קלה? בימים האחרונים התרבו סימני השאלה בחולון בעקבות רעש מזמזם ומטריד בחלק ניכר משעות היום, אבל מתחילת השבוע גם בשעות הלילה.
2 צפייה בגלריה
תושבים דיווחו על פיצוץ אדיר באמצע הלילה
תושבים דיווחו על פיצוץ אדיר באמצע הלילה
מה הסיבה לרעש?
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
את המטרד הרועש והסקרנות סביבו ניתן היה לזהות היטב גם ברשתות החברתיות המקומיות. שם התלוננו תושבים מכל רחבי העיר וכתבו למשל: "יש רעש של רחפן מעל נאות רחל כבר כמה שעות. עוד מישהו שומע או יודע מזה?". גם בתל גיבורים דיווחו על רעשים שונים ומוזרים, ואז נדמה שהחלה התופעה להתרחב ותושבים נוספים דיווחו על רעש זמזום מוזר בקריית אילון, בג'סי כהן, בסוקולוב, במקווה ישראל וגם בקרית רבין.
היו תושבים שניסו לפנות למוקד העירוני, אך גם התשובה הייתה מעורפלת ולא הניבה סיבה של ממש לזמזום המטריד.
"מיינט חולון" עשה עבורכם את העבודה, ויצאנו לברר ויש לנו תשובה: "אגרוף המחץ". זה שמו של התרגיל הצבאי הענק אשר החל לפני מספר ימים ואת הדיו אנחנו שומעים היטב בחולון.
בבדיקה מול גורמים צבאיים נמצא כי התרגיל החל ביום שני האחרון ויימשך כשבועיים, תוך שידמה לחימה רב-זירתית באוויר, בים, ביבשה, בספקטרום ובסייבר. במסגרת התרגיל נבחנת הכשירות של צה"ל למוכנות למערכה ממושכת במספר זירות.
וכן, בצער רב, חולון נמצאת במרכז כל האקשן, בשל זוויות ההמראה והנחיתה מנתב"ג וכן פעילות מצד עוד בסיסים צבאיים במרכז.

2 צפייה בגלריה
מטוס קרב
מטוס קרב
מטוס קרב. אולי גם הוא משתתף בתרגיל
(צילום המחשה: מוטי קמחי)

"בתרגיל ייקחו חלק כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים, מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים", עוד נמסר מדובר צה"ל, "הכוחות יתרגלו התמודדות עם אתגרים ואירועים מתפרצים במספר זירות במקביל. במסגרת התרגיל, יתקיים תרגיל פיקודי של פיקוד הצפון. בשבוע הראשון, התרגיל יתמקד בתרגול עוצבת "הגליל" (91), ובשבוע השני בתרגול עוצבת "געש" (36)".

קראו גם:

עוד הוסיפו מדובר צה"ל: "יתורגלו תוכניות אופרטיביות במרחב האזרחי והמאמץ להצלת החיים בעורף. בנוסף, יתורגל השנה בפעם הראשונה תפעול תאי שליטה ספקטראליים, שתפקידם לגבש תמונת מצב בתחום לוחמת הספקטרום. במסגרת התרגיל, תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון: כלי רכב צבאיים ומשוריינים, כלי טייס וכלי שייט. התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2023".
הרעש עדיין מטריד אתכם, התאזרו בסבלנות, עד לתום התרגיל הצבאי כנראה שנצטרך להמשיך ולסבול את רעש הכתב"מים, המטוסים ושאר כלי הטיס שעליהם אסור לנו לספר כאן.