מתחילת המלחמה לומדות שתי בנותיה, תלמידות כיתה ג' וה', של הילה לוסטגרטן, פעילה אקטיבית ב-"בונות אלטרנטיבה" ותושבת חולון, בזום. זאת בזמן שמרבית תלמידי העיר כבר חזרו לשגרת לימודים פרונטאלית רוב ימי השבוע. הסיבה: בבית הספר אין מקלטשעומד בנהלי פיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
בית ספר גורדון בחולון
בית ספר גורדון בחולון
בית ספר גורדון בחולון
(צילום: פרטי)
"זה מחדל עצום במיגון בית ספר בעיר חולון. כל בתי הספר בעיר, וגם ביתר הערים שאינם בקו העימות, חזרו לשגרת לימודים כמעט מלאה, ורוב בתי הספר בחולון כבר לומדים חמישה ימים בשבוע. בית הספר בו לומדות בנותיי, בית הספר גורדון, לא אושר על ידי פיקוד העורף כבעל מרחב מוגן (דבר הידוע כבר כמה שנים) וזו תוצאה של מחדל של העיריה, שלא טופל בשנים האחרונות ובטח שלא מאז המלחמה", אומרת לוסטגרטן.

קראו גם:

לדבריה, בשל המצב הזה תלמידי ותלמידות בית ספר שלם, לא חזרו לשגרה: "הם נשארים בעצב ובאבל ומבלי לפגוש חברים, מבלי ללמוד, והזום מקשה עוד יותר מבחינה פסיכולוגית. יש כאן שתי פאשלות עצומות, אחד של העידר מיגון, והשני הוא בחלוקת משאבים לא צודקת של העירייה, שלא דואגת לפתרון רוחבי, כמו למשל שימוש מבנים ציבוריים אחרים, כמו למשל בית ספר מארח או בניין ציבורי אחר שכן כשיר מבחינת פיקוד העורף".
עוד היא מספרת שבבתי ספר אחרים "משאילים" מבנים ציבוריים ממוגנים לצרכי לימוד, כך שהתלמידים יכולים ללמוד לפחות מספר ימים בשבוע בכיתות. "פשוט לא הגיוני שהעירייה לא מתפקדת, ושבאותה העיר יש ילדים שהולכים יום יום לבית הספר ויש ילדים אחרים, באותו הגיל, שיושבים בבית", היא אומרת בכעס.

2 צפייה בגלריה
עבודות להתאמת מיגון בבתי הספר בחולון
עבודות להתאמת מיגון בבתי הספר בחולון
עבודות להתאמת מיגון בבתי הספר בחולון
(צילום: עיריית חולון )

תגובת עיריית חולון


"פערי מיקלוט במוסדות החינוך קיימים בכל הערים בישראל, בוודאי הוותיקות שבהן. באף עיר גדולה לא חזרו ללמוד באופן פרונטלי שבוע לימודים מלא והלמידה היא היברידית - חלקה פרונטלית וחלקה מרחוק. חשוב לדעת, שרק לאחרונה פיקוד העורף שינה את הנחיותיו לגבי מוסדות החינוך, ובמקום הגעה בעת אזעקה למקום "הכי מוגן שיש", הוא קבע שבמלחמה הזאת, בגלל התמשכותה הצפויה בתקופת לימודים (לא חופשת קיץ כפי שהיה למשל במלחמות קודמות), יש להגיע למרחב מוגן תקני.
לפיכך, עיריית חולון משקיעה משאבים גדולים ופועלת בשבועות האחרונים באינטנסיביות להתאמת מרתפים קיימים בבתי ספר למקלטים תקניים, ביניהם בבית הספר גורדון - אחד מבתי הספר הוותיקים בעיר שבו 630 תלמידים + אנשי צוות. העבודות בבית ספר גורדון יימשכו כארבעה שבועות.
העירייה העמידה לתקופת העבודות מבנה חלופי לבית הספר שבו מקלט תקני, אך בשל המספר הגדול יחסית של התלמידים, בכל יום מוזמנת שכבה אחת ללימודים פרונטליים, ובשאר השבוע הם לומדים מרחוק. בימים הקרובים יועמד לרשות תלמידי גורדון מבנה חלופי נוסף, וימי הלימוד הפרונטליים יורחבו לשלושה ימים".
פורסם לראשונה: 07:59, 17.11.23