מוטי ששון, אחרי שלמעלה מ-30 שנה (בתפקיד) והוא בן למעלה מ-70, יקבל עכשיו מעיריית חולון מאות אלפי שקלים, שישולמו מקופת העירייה.
2 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מוטי ששון. יצא עם מענק נדיב
(צילום: קובי קואנקס)

קבוצה של ראשי רשויות והשלטון המקומי, לצד שר הפנים – משה ארבל, החליטו לאחרונה "לצ'פר" אחד את האחר. בוועדת הפנים בראשות ח"כ יעקב אשר שהתקיימה בכנסת בשבוע שעבר, הציעו להכפיל את "מענק ההסתגלות" המוצע לראשי עיר העוזבים את תפקידם - ולהעניק אותו לראשונה גם לראשי עיר מעל גיל 70, גם באופן רטרואקטיבי.

קראו גם:

עד היום, ראשי רשויות שסיימו תפקיד היו מקבלים סוג של מענק הסתגלות – אם הם מתחת לגיל 70, כדי שיהיה להם קל להסתגל ולהיכנס שנית לשוק העבודה. בהסדר הנוכחי, לא משנה הגיל – וגם אם הוא לא מתכונן לעבוד, ראש העיר היוצא עדיין יקבל מענק גדול מאוד ואפילו מוכפל ביציאה שלו, כלומר במקום שלושה חודשי מענק, אזי שישה חודשים.

2 צפייה בגלריה
31 שנה בתפקיד. ששון
31 שנה בתפקיד. ששון
אחרי 31 שנה בתפקיד, ששון יקבל בונוס נכבד
(קובי קואנקס)

כך למשל, שכרו של מוטי ששון התקרב לכ-50 אלף שקל בחודש, לא כולל פינוקים כמו רכב צמוד. המלחמה העניקה לששון עוד ארבעה חודשי עבודה נוספים, עד הבחירות שנדחו מאוקטובר 2023. כלומר, אם בתיאוריה תושבי חולון היו צריכים לשלם כ-150 אלף שקל לראש עיר שלא נבחר שוב, אזי עכשיו תושבי חולון יצטרכו לשלם 300,000 שקל, כלומר על חשבון התושבים ומקופת הרשות בלבד, ללא כל שיפוי מהממשלה.
לא רק זאת, ועדת הכנסת מבקשת לאשר גם פדיון ימי חופשה עד 86 ימים - קרי שלושה חודשים נוספים בשכר, ולכן סכום זה כבר מגיע לכמעט חצי מיליון שקל.
חשוב לציין, שמוטי ששון אינו לבד במשוואה זו, וישנם עוד 15 ראשי רשויות בישראל שלא נבחרו שוב ועברו את גיל 70 ויזכו לאותו בונוס עצום, אבל מה שבטוח – למוטי ששון בהחלט יהיה "מצנח זהב" אם החוק הזה יעבור בכנסת. נכון להיום, יש לו רוב קואליציוני וסביר שיעבור, אלא אם מישהו יזכיר את העובדה שקופת עיריית חולון במצב מאוד קריטי ואין מאיפה לנדב את הכסף, אז אולי מישהו יצליח לעצור את החוק בבג"ץ.
מוטי ששון סירב להגיב.