"אנו עומדים בפני מעבר משלב הכנת התשתיות לקו הירוק לשלב הבא", כך הכריז השבוע ראש העירייה, שי קינן, בהודעה רשמית לציבור תושבי חולון. אז מה מחכה לנו עכשיו? מה הוחלט בפגישה שערך קינן עם בכירי נת"ע? כל הפרטים על השלב הבא בעבודות הרכבת הקלה בחולון.
5 צפייה בגלריה
בעיות החניה מחריפות בחולון
בעיות החניה מחריפות בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: ריאן)

העבודות על מסלול הקו הירוק של הרכבת הקלה החלו כבר בסוף שנת 2019, אך הן תפסו תאוצה במיוחד בשנתיים האחרונות. מה שהפך את חיי התושבים, ובעיקר הנהגים, לסיוט לא קטן. הפקקים, עבודות התשתית ברחובות ורעש העבודות בלילות, לא צפויים להסתיים בזמן הקרוב, אבל לפחות השלב הראשון נגמר.
הצפי הנוכחי לסיום העבודות ותחילת הפעלת הרכבת הוא 2028, אך מוקדם מדי לדעת אם יעמדו בזמנים ומתי הרכבת באמת תתחיל לנוע על המסילה.

מה יקרה בשלב השני של עבודות הרכבת הקלה בחולון?


עד כה עבדו בנת"ע לאורך תוואי הקל על עבודות התשתית וההכנה. עכשיו מגיעים לשלב השני שיכלול את הנחת המסילות וחיבור למערכת החשמל. זה גם השלב שבו ייכנס לתמונה הזכיין שיפעיל את הקו הירוק - טימס. בשלב השני יחל גם ביצוע ה"אינפרא", כלומר הסטת תשתיות הרחוב בשלב ראשון, והעתקת תשתיות הרחוב בהמשך.

5 צפייה בגלריה
מסלול התחנות של הקו הירוק
מסלול התחנות של הקו הירוק
מסלול התחנות של הקו הירוק
(צילום: באדיבות נת"ע)

מה הבטיחו בנת"ע לשי קינן?


רגע לפני שמגיעים לשלב השני והמשמעותי הזה, ערך ראש העירייה, שי קינן, מפגש מקצועי עם מנכ"ל נת"ע, חיים גליק, ואנשי המקצוע. במהלכו העלו ראש העירייה ובעלי התפקידים בעירייה שורה של נושאים לטיפול.
אנשי נת"ע הציגו את סטטוס העבודות ואת הצעדים והפעולות שיתבצעו בתקופה הקרובה. מטרת הפגישה: שיפור התשתיות במרחב הציבורי, מתן מענים לקשיים שמעלים התושבים, שמירה על המרחב הציבורי ועל איכות הסביבה, בדגש על שימור עצים, הידוק קשרי הקהילה והתקשורת עם התושבים ועוד.

5 צפייה בגלריה
 ראש העירייה במפגש מקצועי עם מנכ"ל נת"ע
 ראש העירייה במפגש מקצועי עם מנכ"ל נת"ע
ראש העירייה במפגש מקצועי עם מנכ"ל נת"ע
(צילום: עיריית חולון)

לבקשת העירייה הוגדר מנגנון מעקב ובקרה אחר ביצוע התחייבות חברת נת"ע, תוך שיתוף פעולה הדוק בין אנשי המקצוע בעירייה לבין אנשי חברת נת"ע ומתן מענים לצרכים העולים מהשטח בלוח זמנים קצר ככל שניתן.
בין הנושאים שנידונו וסוכמו:
העירייה ביצעה סקר בטיחות ונראות לאורך צירי הרכבת הקלה. חברת נת״ע לקחה לתשומת ליבה והתחייבה לשפר את נראות הרחובות, בדגש על מענה לנושאי בטיחות ורווחת התושבים.
חברת נת"ע תטפל בריבוד הכבישים באספלט קר.
חברת נת״ע התחייבה להשלים את העבודות ברחוב שנקר עד חודש אוקטובר 2024 ולפנות את אתר האיחסון ברחוב פיכמן בטווח של עד 3 חודשים.
חברת נת״ע בשיתוף העירייה יקיימו מפגשי תושבים בשכונות, לרבות נציגי קשרי קהילה שיהיו בשכונות אחת לשבוע, למתן מענה לתושבים ולבעלי העסקים.

5 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת הקלה בבת ים
תחנת הרכבת הקלה בבת ים
הרכבת הקלה בבת ים. בעתיד גם אצלנו בחולון
(צילום: עוז מועלם)

חברת נת״ע התחייבה להקפיד על עדכון העירייה והתושבים בכל שלב עבודה ושינוי הסדרי תנועה, מבעוד מועד.
חברת נת״ע תעביר לעירייה לוח זמנים מפורט להשלמת עבודות התשתית, לצורך בקרה ומעקב. ככלל, התחייבה החברה להשלמת עבודות התשתית (אינפרה 1), בטווח של כשנה. כמו כן נקבע נוהל עבודה מסודר להתנהלות בעת תקלות משמעותיות כגון פיצוצי צנרת מים.
ראש העירייה, שי קינן: "הרכבת הקלה תתרום ללא ספק לשינוי דרמטי בעיר חולון ולשדרוג באיכות החיים בה. יחד עם זאת, חשוב לי שגם בשלב המאתגר הנוכחי, חברת נת"ע תעשה הכל כדי להבטיח מקסימום שמירה על סביבה תקינה ובטיחותית ומינימום פגיעה בחיי התושבים. אני שמח לעדכן כי הנושאים שהעליתי בפני נת"ע זוכים לאוזן קשבת ולהתייחסות רצינית ואנו נקפיד לעקוב ולוודא זאת".

5 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולוו. עוברים לשלב השני
(צילום: איילת רוטה)

יש לכם שאלה לנציגי נת"ע?


נציגי נת"ע עומדים לרשות התושבים על פי איזורי הפעילות:
שדרות ירושלים וסוקולוב - אלונה גדליה אביטל | 050-2595822
Alona@shiluvimcr.co.il
פיכמן, שנקר, ברקת וברלב - עומר נוי | 050-6318422
Omer@shiluvimcr.co.il
שדרות קוגל ולוי אשכול - לי גד | 050-9088740
Lee@shiluvimcr.co.il
מקווה ישראל והלוחמים - דור גבישי | 050-6318420
Dor@shiluvimcr.co.il