הפעיל החולוני למען בעלי החיים, אמיר קלטר ז"ל, שכונה "ד"ר דוליטל", הלך בשבוע שעבר לעולמו במפתיע. כעת מקורביו מקווים כי יימצא פתרון לעשרות החיות בהן טיפל. "מאז שהייתי ילדה גידלנו כל חיה אפשרית. אבא מעולם לא סובב את המבט כשראה חיה במצוקה, הוא היה איש נדיב ובעל לב ענק", סיפרה בתו.
2 צפייה בגלריה
"חמלה מדהימה". אמיר קלטר ז"ל
"חמלה מדהימה". אמיר קלטר ז"ל
"חמלה מדהימה". אמיר קלטר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קלטר (60) היה איש בריא וחרוץ, ולכן איש לא היה מוכן לרגע בו יסתלק מהעולם במפתיע.
"זה קרה בפתאומיות. אבא רק חגג יום הולדת 60", סיפרה בתו שירן (31). "אבא היה איש שמח, אהב את החיים ואהב לארח את כולם. כילדה לא הייתה חיה שלא גידלנו ‑ גמל שלמה, איגואנה, עורבים, נחשים, דורבנים, קיפודים, עקרבים וכמובן חתולים.
"היה לו לב ענק, הוא מעולם לא הסיט את המבט מחיה פצועה. פעם אחת הוא עצר את כל התנועה באיילון כדי להציל לטאה פצועה, פעם אחרת שיקם בז שלאחר מכן נהג לפצוע אותו בזמן שהאכיל אותו במו ידיו, אבל אבא סירב להפסיק, כי הוא ידע שהבז זקוק לחום הגוף כדי לעודד אותו לאכול".
גם בנו הראל (26) זוכר את החיבור הייחודי של אביו לבעלי החיים: "הוא היה ד"ר דוליטל אמתי. הייתה לו שפה מיוחדת לבעלי החיים. הוא דיבר אתם, אפילו עם דגים הוא היה יוצר חיבור. הייתה בו חמלה מדהימה, נתינה אינסופית, לאנשים אבל בעיקר לחיות. זו הייתה אהבה שלא תלויה בדבר. כולם ידעו שאפשר להתייעץ אתו לגבי בעלי חיים. בסופרמרקט הוא יצר קשרים כדי להשיג מזון עבורם וידע מה הצורך של כל חיה, למי אפשר להביא שאריות מארוחת שבת, ואיזו חתולה מתמודדת עם לסת שבורה וצריכה אוכל מיוחד. הוא הכיר כל חיה בפני עצמה, ואנחנו ילדיו 'נדבקנו' ממנו, כי כולנו אוהבי חיות ומגדלים חתולים".

קראו גם:

קלטר הותיר אחריו ארבעה ילדים ושני נכדים, אך גם עשרות חיות שהיו תלויות בטוב ליבו. בביתו הוא גידל חתולים, תרנגולות ודגים, ואף האכיל ציפורים בפינות האכלה. לרובם נמצא פתרון, אך לעשרות חתולי הרחוב שליד משרד הרישוי, אותם היה מאכיל מדי יום, טרם נמצא מענה.

2 צפייה בגלריה
יוותרו על התביעה אם תפסיק להאכיל חתולים
יוותרו על התביעה אם תפסיק להאכיל חתולים
החתולים ליד משרד הרישוי כבר מתגעגעים
(המחשה: שאטרסטוק)

"היכרתי את אמיר ז"ל במסגרת הפעילות של החתולים", סיפרה הפעילה החולונית מרינה מדבדובסקי. "היינו שכנים ונעזרנו אחד בשני בעיקורים וסירוסים של חתולי הקהילה. עזרנו בלכידות, והאכלנו את החתולים. לפני כשנתיים הוא התחיל להאכיל ליד משרד הרישוי ועכשיו החתולים האלה נשארו יתומים ורעבים ומחכים שמישהו יחזור לדאוג להם ולהאכיל אותם. לאמיר גם יש בבית חתול עיוור, חתולה טורטית עם מום ברגל וחתול ג'ינג'י מושלם שמחפשים יחס ואהבה".