מוסדות החינוך בעיר חולון ספגו מכה קשה מאוד מתחילת המלחמה. למעלה מ-16 מתושבי חולון (מהמספרים הידועים עד כה) בילו בפסטיבל המוזיקה ברעים שהפך לאירוע תופת. כמעט כולם לא חזרו. צה"ל טרם סיים לזהות את כל הקורבנות, ומספר זה אינו כולל את הפצועים והניצולים, שיצטרכו לחיות בצל הטראומה עד סוף ימיהם.
2 צפייה בגלריה
"במקום לעזור, מענישים". קמפוס קריית שרת
"במקום לעזור, מענישים". קמפוס קריית שרת
קמפוס קריית שרת. ספגו אבדות קשות
(צילום: אבי מועלם)
בין בוגרי תיכון קריית שרת שנפלו: עמית לוי (22), אריאל ביטון (22), אורי ארד (22), עוז עזרא (23), אופק אטון (24), שחר גינדי (25) ו-שני בן עמי (27).
מעבר לרשימה ארוכה וכואבת זו יש למנות גם את אגם ברגר (20), תצפיתנית שסיימה את לימודיה בבית הספר לפני שנתיים, ונודע כי נחטפה לעזה. משפחותיהם וחבריהם של שגיב ביילין (24) ורוני פטרובסקי (24) עדיין תלויות באוויר ללא מידע על גורלם.
בתיכון טומשין בחולון מתמודדים עם האובדן של תומר סטרוסטה (23), ותיכון אילון אבל על הירצחה של עינבר שם-טוב (22), בין הנרצחים גם מעין מור (30), בוגרת תיכון נבון.
מנהל בית ספר תיכון קריית שרת, אורן קמינצקי, הספיק בשבוע האחרון ללוות שישה מתלמידיו לקבורה: "מיום ראשון שעבר התחילו להגיע ידיעות על עוד תלמיד ועוד תלמיד שקרה לו משהו. כל פעם עוד חץ בלב".

קראו גם:

הלימודים בבתי הספר התיכונים בחולון טרם חזרו באופן פיזי, ועל כן חלק גדול מן המפגשים עם התלמידים והמורים נעשים בזום. "אני נפגש עם התלמידים בשיעורי חינוך ומנסה לדבר איתם על התחושות שלהם, על איך מטפלים בשכול ומתכוונים להביא גם פסיכולוגים", מספר קמינצקי.
מערכת החינוך בחולון תצטרך להתמודד בשנה הקרובה עם תלמידים צעירים שאיבדו את אחיהם או אחותם הגדולים, מורים שאיבדו את תלמידיהם לשעבר ובעיקר עם קיר גדול, שחור וקודר במיוחד בכניסה לבית הספר, שם הוקמה פינת הנצחה לזכר כל הנופלים.
גם המכון הטכנולוגי HIT חולון, ששעריו סגורים בשל דחיית עונת הלימודים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, מעולם לא חווה אובדן כזה עצום – סטודנטים אשר לא יחזרו לשבת על ספסל הלימודים השנה, או כאלו שרק לפני חודשים ספורים בלבד סיימו את התואר.

2 צפייה בגלריה
HIT ‑ המכון הטכנולוגי בחולון
HIT ‑ המכון הטכנולוגי בחולון
HIT ‑ המכון הטכנולוגי בחולון. מתאבלים
(צילום: קובי קואנקס)

דניאל וולדמן (24) מקרית טבעון – סטודנטית שנה שלישית בפקולטה לעיצוב פנים, עדן דוד משה (27) – סטודנט שנה שלישית בפקולטה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, סביון חן קיפר (31) מקרית אונו – סטודנטית בבית הספר ללימודי תעודה, ולירן אלמוזנינו (42) מרעות, בוגר הפקולטה לעיצוב - המחלקה לעיצוב פנים, אשר נלחם עם צוות לוט"ר ניצנה, ונהרג בהתקלות עם מחבלים ביישוב חולית.
שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT מכון טכנולוגי חולון: "בצער רב איבדנו ארבעה מהסטודנטיות והסטודנטים שלנו, משה, סביון ודניאל שיצאו לרקוד ולשמוח נרצחו באכזריות במסיבה ברעים ולירן שנפל בהתקלות עם מחבלים בישוב חולית. מחשבותינו וליבנו עם משפחות הנרצחים, החללים, הפצועים והחטופים. המכון יישמע לכל צורך שיעלה ממשפחות הנרצחים והנופל ותומך בסטודנטיות ובסטודנטים וחברי הסגל שנמצאים בחזית ובעורף, אנו שולחים חיבוק גדול לכל עם ישראל".
מערכת החינוך בחולון, כמו בכל הארץ, לא תחזור להיות כפי שהייתה לפני המלחמה. העוצמות, העצב וההתמודדות עם השכול – של התלמידים, המורים והאחים השכולים תהיה שונה. אין פרוטוקולים או מערכי שיעור איך להתמודד עם אובדן כזה גדול, המתנפץ על כל כך הרבה מערכות ולבבות, אבל זה משהו חדש שמערכת החינוך העירונית תצטרך ללמוד, ובעיקר ללמד.