בשורה משמחת לנוסעי האוטובוסים בבת ים, ופחות משמחת לנוסעי הרכבות: קווי האוטובוס מבת ים לתל אביב הותאמו לצורכי הנוסעים, אך תחנות רכבת מרכזיות נותרו סגורות גם אחרי סיום הסגר.
1 צפייה בגלריה
"שולחים אותנו לתפוס אוטובוסים". קו 140
"שולחים אותנו לתפוס אוטובוסים". קו 140
"שולחים אותנו לתפוס אוטובוסים". קו 140
(צילום פרטי)
קראו גם:
לפני חודשים אחדים יצאו נוסעי קו 140 מבת ים למאבק לאחר שמשרד התחבורה החליט לבצע שינויים בקו שמגיע מהעיר לבני ברק, וכך הוארכה הנסיעה בזמן רב.
בין היתר נאספו 700 חתימות על עצומה נגד השינויים ונשלחה פנייה למבקר המדינה.
השבוע נודע כי משרד התחבורה החליט לבטל חלק מהתחנות שסירבלו את הנסיעה ולשנות את מסלולו של קו 240 המקביל.
"אנחנו שמחים ומברכים וכמובן מבינים שלא תמיד אפשר להשיג הכל", אומר מאיר שמש, תושב בת ים שהוביל את המאבק. "יש להם אילוצי תחבורה וגם אילוצים פוליטיים, אז נכון שלא חזרנו למצב הקודם בו הנסיעה ארכה 40 דקות, אבל עדיין המצב השתפר ובגדול אנחנו מרוצים. משרד התחבורה קיבל את ההצעה שלנו שקו 240 לא יעבור על איילון אלא ימשיך על דרך מנחם בגין כמו קו 26, וכך התקצרה הנסיעה לתחנת רכבת דרום, הבורסה ועזריאלי. לגבי קו 140, בוטלו מספר תחנות בדרום תל אביב, וכך התקצרה הנסיעה".
ההקלה הזו לא תורגש בתנועת הרכבות.
כזכור, בתחילת החודש הופסקה תנועת הרכבות האזוריות וברכבת ישראל הבטיחו לנצל את הזמן לקידום עבודות תשתית.
עם סיום הסגר, הודיעה רכבת ישראל כי תחדש את פעילות הרכבות כמתוכנן, למעט מספר תחנות בחולון ובת ים, בהן "בת ים קוממיות", "חולון וולפסון" ו"צומת חולון", שיישארו סגורות לשירות עד להודעה חדשה, ועצירות הרכבות בתחנות אלה יבוטלו לטובת המשך קידום פרויקט חישמול הקו לאשקלון.
נוסעים רבים זעמו על השינוי.
"אנשים מנסים להמעיט את השהות בחוץ והם שולחים אותנו לתפוס אוטובוסים", אומר יתיר כהן, תושב בת ים שעולה על הרכבת בשגרה בתחנת קוממיות. "אני כבר מזמן הבנתי שבזמן שמשרד התחבורה מעודד לעבור לתחבורה ציבורית, בפועל הם מאלצים אותנו להוציא את הרכב. אחרי הסגר אנשים חייבים לחזור לעבודה ורכבת ישראל היתה צריכה לקחת את זה בחשבון".