ועדת המשנה לתכנון ולבנייה חולון אישרה אתמול (שלישי) שלוש תכניות ענק לתעסוקה ולמגורים באזור התעשייה והתעסוקה של חולון. מיקומן של התכניות שאושרו הוא לאורך רחוב המלאכה, המהווה חלק מהרשת העירונית שנקבעה בתוכנית המתאר, וכולל בתוכו שני מוקדים עירוניים משמעותיים: האחד במפגש עם דרך 44 בכניסה לעיר, והשני בצמידות לשדירה הירוקה – מוקד ציבורי הכולל ערכי טבע ונוף.
2 צפייה בגלריה
המתחם בחולון - כך הוא ייראה
המתחם בחולון - כך הוא ייראה
אזור התעשייה בחולון - כך הוא ייראה
(הדמייה: ישר אדריכלים)
קראו גם:
"התכניות מהוות סנונית ראשונה למגמות ההתחדשות שמקדמת עיריית חולון", מסרו בעירייה, "זאת תוך השקעת משאבים לקידום מהיר ואיכותי של פרויקטים לשיפור המרחב הציבורי, השירותים העירוניים, הגברת הנגישות בין חלקי העיר ויצירת מקומות עבודה חדשים לתושבי העיר בפרט ולמטרופולין תל אביב בכלל".
התכניות מייצרות מוקד מטרופוליני משמעותי בכניסה לעיר על דרך השבעה ומחברת בין שכונת המגורים, השדירה הירוקה ורובע העסקים, על ידי יצירת מתחם להולכי רגל ורוכבי אופניים.
2 צפייה בגלריה
אזור התעשייה בחולון
אזור התעשייה בחולון
אזור התעשייה בחולון, כיום
(צילום: קובי קואנקס)
ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית חולון, מוטי ששון, הסביר: "באמצעות התוכנית בכוונתנו להוסיף אלפי מקומות תעסוקה חדשים בעיר ויש בכוחה לייצר תנועה וחיוניות ברחובותיה הראשיים של העיר, לעודד הליכתיות, לאפשר מסחר מקומי וכן לתת מענה למגורים עבור מגוון אוכלוסיות. הדרג המקצועי הונחה לבחון את שילוב המגורים ברובע העסקים לאורך תוואי מערכות הסעת ההמונים – הרכבת הקלה והמטרו, ובצמידות לשכונת המגורים, ולאחר בחינה מעמיקה של כושר הנשיאה החלנו ליישם זאת.
"אנו עושים זאת בשום שכל ובזהירות מירבית, לאחר שבחנו גם את התועלת הציבורית מעירוב שימושים שכזה. כשנצליח לערב בין מגורים ותעסוקה בצורה ראויה, נשפר את איכות חיי התושבים בכך שיצטמצם המרחק בין מקום המגורים למקום העבודה, וכתוצאה מכך יקטן השימוש ברכב הפרטי - זהו יעד תחבורתי וסביבתי ראשון במעלה".
מהנדס העיר, האדריכל אביעד מור, הוסיף: "תוכנית גב ים מוכיחה שוב את חשיבותה של ראייה אסטרטגית ותכנון כוללני. כאשר רשות מקומית מובילה את המדיניות ומבססת זאת על ערכים, ניתן בנקל לקדם תכנון מפורט באופן מהיר וללא ויתור על איכות התוצרים האדריכליים".
כל העדכונים - חדשות חולון