האם שטח המשמש כחניון באזור הסובל ממצוקת חנייה קשה יהפוך לאתר התארגנות של הרכבת הקלה? זה הנושא שהועלה לדיון (במייל) בוועדת המשנה של עיריית חולון. חברי המועצה, זאב ניסים וניסן זכריה, שהבחינו שמדובר בשטח בעייתי, דרשו לבטל את ההחלטה, והיא הועברה לוועדת המקומית לתכנון ובנייה. שם הם חוששים כי תעבור מבלי שלתושבים תהיה הזדמנות להתנגד.
1 צפייה בגלריה
השטח ברחוב העלייה השנייה בחולון
השטח ברחוב העלייה השנייה בחולון
השטח ברחוב העלייה השנייה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
השטח שנמצא על שולחן הדיונים הנו מגרש ריק ברחוב העלייה השנייה, המשמש את תושבי האזור כחניון ציבורי. יתכן ובקרוב לא יוכלו התושבים לחנות בו, ובמקום יוקם "שטח התארגנות" עבור העבודות לקו הרכבת הקלה שמוקמת בחולון.
"מדובר בשטח ריק שהיום משמש כחניה עבור התושבים" מסביר ניסים ומפרט את הבעייתיות: "זה אזור שסובל ממצוקת חניה שהחמירה עקב בניינים באזור שעברו תמ"א . הם רוצים להפוך את המקום לשטח התארגנות עבור עבודות של נת"ע למרות שהרכבת הקלה כלל לא עוברת באזור".
בעיה נוספת היא שהכניסה לשטח צרה, "איך יעבירו כאן כלים כבדים מבלי להפריע לתושבים?" שואל חבר המועצה ומוסיף: "הרי יש הרבה שטחים ריקים בח 370 או ב ח 500, אין צורך להתעמר בתושבים שכלל לא יודעים מה עומד לקרות כאן".
גם חבר מועצת העירייה, ניסן זכריה, דורש מהעירייה לשקול מחדש את ההחלטה וטוען לכשל בקבלת ההחלטות.
"לצערי אנחנו חיים בעידן של שלטון פקידים, ולמרות שיש לי כבוד רב לתפקיד הפקידים הם לא מכירים את השטח וזה מה שקורה שמקבלים החלטות ללא כל מעורבות קהילתית", הוא אומר. "אני בעד הקמת הרכבת הקלה אך האם זה הפתרון היחידי שעולה על דעתם? מישהו מהם בכלל מבין את צרכי המקום? הם מגישים הצעות לוועדה אחרי שהם כבר קיבלו החלטה ולא מאפשרים דיון אמתי שלוקח בחשבון את המציאות. חשוב לקחת בחשבון שכל זה יימשך שנים רבות,כיוון שהעבודות לא צפויות להיגמר בזמן הקרוב וחמור מכך, התושבים כלל לא מעודכנים וזה עומד ליפול עליהם כרעם ביום בהיר".
בשלב זה טרם יצאה הודעה רשמית לתושבים, והם הופתעו לשמוע את הבשורה.
"רק בן אדם שבחיים שלו לא דרך כאן יכול להעלות על דעתו תוכנית כל כך גרועה", אמר דייר הרחוב.
למה אתה חושב כך?
"כל יום חונים כאן עשרות רכבים וגם חלונות הבתים פונים לשטח, טרקטורים וכלי עבודה עושים רעש ולכלוך, במה פשענו שהחליטו להפיל את זה עלינו? אני מקווה שזאת טעות או סתם מחשבה שלא תצא לפועל כי אנחנו לא נוותר להם".
הדיון בוועדת המקומית מתוכנן להתקיים ב-7 ביוני ועד אז מקווים חברי המועצה והתושבים, שהעירייה תשנה את ההחלטה.
תגובת עיריית חולון: הנושא נמצא בסדר היום של דיוני הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בישיבתה הקרובה.