התושבים ששומרים על חולון קיבלו השבוע מספר תפקידים משמעותיים, וביניהם הצטרפות למערך האבטחה על מוסדות החינוך בכניסות לבתי הספר.
2 צפייה בגלריה
צוות שכונת רסקו של משמר העיר
צוות שכונת רסקו של משמר העיר
צוות שכונת רסקו של משמר העיר
(צילום: ליאור אברהם )
בשבוע האחרון הצטייד צוות משמר העיר בכובעי זיהוי כחולים, עם הכיתוב "משמר העיר", על מנת לאפשר לתושבים לזהות אותם, וכן למנוע חלילה ירי דו-צדדי מול כוחות הבטחון. לצד זיהוי זה, יצאו הנחיות מפורטות לאנשי השטח, על מעורבותם באירועים, וכן על תפקידם כדי למנוע חלילה פגיעה בחיי אדם.
שש שכונות ברחבי חולון (רסקו, ח-300. אגרובנק, נאות יהודית, תל גיבורים ו-קריית עבודה) רשמו נוכחות יפה של מתנדבים, ובשל כך הצליחו ליזום סיורים לבתי הספר, גינות ציבוריות, אתרי בניה ומקלטים, כאשר בכל סיור יש לפחות שני נושאי נשק, וכל סיור מדווח בטופס ייעודי המתעד את הירידה לשטח.
גילי בר דוד, מנהלת חמ"ל משמר העיר: "אנו רואים חזרה הדרגתית לבתי הספר ואת הצורך של התלמידים וההורים לראות אותנו בשטח כחלק מתחושת הביטחון. אנו מתגברים סיורים בבוקר, וזקוקים למתנדבים נוספים היכולים לסייע לעמוד בכניסה לבתי הספר בעיר ובשעות היציאה מהם".

2 צפייה בגלריה
משמר העיר של חולון
משמר העיר של חולון
משמר העיר של חולון
(צילום: ליאור אברהם )

בינתיים הצליחו אנשי משמר העיר לזהות כמה נקודות תורפה שטופלו במהירות. ביניהן פרצות בגדרות מוסדות חינוך, בעיות במקלטים בעיר, וסיוע לתושבים מבוגרים בפינוי בזמן אזעקה למקלטים.
"המטרה המרכזית כרגע היא הנוכחות בשטח, כולל סיורים בחניונים, לאור האירוע אתמול", מסביר ליאור אברהם, שיזם את משמר העיר בחולון.

קראו גם:

אברהם מוסיף כי "האירוע השבוע בשכונת נאות שמיר ברמלה, שבו הוצתו שלושה כלי רכב של תושבים - ובחשד לאירוע לאומני, הביא את גילי בר דוד, מנהלת חמ"ל המשמר העירוני, להגביר את הנוכחות בשטח, וכן את הסיורים הגלויים. אסור שדבר כזה יקרה בשטח עירנו".
בר דוד מוסיפה: "אנו מבינים את החשש העולה מצד התושבים לאירועים מורכבים מצד הערים המעורבות כפי שקרה ברמלה, ולכן אנו בשטח בנוכחות רבה ככל שיתאפשר לנו. חשוב לזכור כי במשמר יש מאות חמושים עם נשק פרטי, לצד צוותי רפואה, תצפיתנים וסיירים שמוכנים לסייע בכל אירוע שיידרש. כל תושב שחשוב לו מהשכונה שלו, מוזמן להצטרף אלינו דרך הרישום באתר".
מעוניינים להתנדב למשמר האזרחי בחולון? לחצו כאן
לעדכונים נוספים בחדשות חולון אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הווטסאפ של "מיינט חולון" בלחיצה כאן וגם לערוץ הטלגרם שלנו בלחיצה כאן