משמר העיר של חולון כבר מוכיח את חשיבותו בימי מלחמת חרבות ברזל. אתמול (רביעי) ערכו חברי המשמר, הכולל מתנדבים חמושים שסורקים ומסייעים באבטחת שכונות חולון, סיור שגרתי. במהלכו בוצעה כניסה יזומה וסריקה של מקלט עירוני בגן אדמונד.
2 צפייה בגלריה
דלת נפתחת
דלת נפתחת
המתנדבים הופתעו ממה שגילו במקלט
(צילום המחשה: shutterstock)
בפתיחת הארון במקלט הופתעו המתנדבים לגלות מדי שוטרים רבים וציוד נוסף. אל המקום הוזעק הפיקוח העירוני להמשך טיפול באירוע.
עד עתה לא ברור אם הציוד הגיע למקום באופן יזום, כמקום מסתור עבור גורם זר העושה שימוש במקלט ציבורי או שמדובר במדי משמר אזרחי שפעל בעבר באיזור והשאיר שם ציוד. השורה התחתונה היא שהציוד הזה עלול היה ליפול לידי גורמים עויינים שהיו עושים בו שימוש לרעה.

קראו גם:

גילי בר דוד, מנהלת חמ"ל משמר העיר: "החשיפה של צוות משמר העיר סייעה למנוע אירוע פלילי או פח"ע שיכל להתרחש על ידי התחזות לכוחות הבטחון. משמר העיר מצליח להגיע לכל פינה בעיר, לבדוק כל רחוב וכניסה ולתת עיניים נוספות לכוחות הבטחון. כקרימינולוגית, אני יודעת כי נפילת ציוד משטרתי כזה בידי גורמים עויינים הוא פרס אדיר שיכול להביא לנזק רב. אני מברכת את ערנות הצוותים בשטח ואת הפעילות האיכותית שהם מבצעים".

2 צפייה בגלריה
צוות השטח שחשף את הממצאים במקלט
צוות השטח שחשף את הממצאים במקלט
צוות השטח שחשף את הממצאים במקלט
(צילום: ליאור אברהם)

ליאור אברהם, מקים משמר העיר: "אנו מאפשרים לתושבי חולון להגן על עצמם ועל שכניהם, להגביר את תחושת הביטחון ולאחד את הקהילה בעיר. פעילות החשיפה מוכיחה הן לרשויות החוק והן לעירייה, כי התושבים מכירים את השכונה שלהם טוב מכולם, והחשיבות שלהם קריטית".
משמר העיר חולון מונה מאות מתנדבים המחולקים לשכונות ומסיירים בשכונה. בין המתנדבים ניתן למצוא יוצאי מערכות הביטחון, לוחמים מיחידות מיוחדות, נושאי נשק, חובשים ורופאים וכן תושבים. לאחרונה חתם משמר העיר על הסכם שיתוף פעולה עם ארגון "איחוד והצלה" והגדיל את יכולותיו בשטח.
המתנדבים במשמר העיר אינם מהווים תחליף לשיטור העירוני או למשטרה אלא לוקחים חלק במאמץ לסייע במתן תחושת הביטחון לתושבי העיר. מעוניינים להתנדב? הרשמו בלחיצה כאן והנציג השכונתי יפנה אליכם.
תגובת משטרת ישראל תתפרסם כשתתקבל.