מתחילת המלחמה, עמותת "ידידים" שלרוב מעניקה סיוע חשוב לנהגים בדרכים ומחלצת ילדים ותינוקות שננעלו בשגגה ברכבים, התאימה עצמה למציאות, והחלה להעניק עזרה דחופה גם לצורכי השעה המלחמתיים. בראשם: סיוע לעורף הישראלי בהיערכות למצב החירום - ממ"דים ומקלטים. כל זה למרות שרבים מהם גוייסו למילואים, ובין החטופים בעזה נמצא גם אחד המתנדבים האהובים מאזורנו, בר קופרשטיין.
7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
מתנדבי ידידים בפעולה
(צילום: דוברות ידידים)
בעוד חלק גדול מצוות הניהול נמצא בימים אלה במילואים, ההספק של מערך המתנדבים של עמותת 'ידידים' באזור בת-ים וחולון הוא מן המרשימים ביותר מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל'.
מוטי עמר, מנהל סניף ידידים באזור-חולון-בת-ים, מספר על השינוי המהיר שעשתה העמותה למען צרכי השעה. "כבר בתחילת המלחמה, רון בונן - סגן מנהל הסניף, ואני, אספנו את צוות הניהול של סניף אזור-חולון-בת ים, הכולל את אחראי המתנדבים ליאור לוי, אחראי הלוגיסטיקה - איציק קחלון ורכזת המתנדבות - רות שירה יעקובי, והתייצבנו יחד עם כונני הסניף לתת מענה מיידי לתושבים: בין בטלפון ובין בסגירת חלונות ודלתות ממ"ד, וכן פתיחת דלתות טרוקות, והכל תוך כדי למידת הצרכים החדשים מהשטח תחת מתקפת טילים ועם רצון עז ויצירתיות מופלאה".

7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
ידידים. מוזעקים ומסייעים
(צילום: דוברות ידידים)

כבר מהאזעקה ראשונה ידע ארגון ידידים לזהות שבדומה למבצעי לחימה נוספים, הם עומדים לקבל עשרות קריאות חילוץ מתושבים, החל מסיוע לפתיחת דלתות שאנשים טרקו בטעות את דלת ביתם וננעלו בחוץ בזמן שהם יוצאים להתמגן בחדרי המדרגות, וכלה בסיוע בפתיחת וסגירת דלתות ממ"ד.

7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
נערכו מחדש. מתנדבי ידידים בפעולה
(צילום: דוברות ידידים)
כצעד ראשון הם מינו מתנדבים מנוסים לריכוז פעילות ספציפית: נתנאל דורפמן בבת ים ועופרי ארדוש בחולון, וכן המתנדב עידן צ'קוב, אשר הדריך במיוחד שלוש הדרכות בזק עבור מתנדבים חדשים, תוך לימוד פתרונות מקוריים לפתיחת מנעולים, חילוץ בשטח ועזרה ראשונה שאינה רפואית.

7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
ידידים
(צילום: דוברות ידידים)

מי שמספרים על החוויה ממבט ראשון הם חיים צברי, מתנדב הסניף, ורות שירה יעקובי - רכזת מתנדבות: "יצאנו לסבב קריאות לסגור חלונות ממ"ד עבור משפחות שמתקשות לתפעל את סגירת חלונות הממ"ד בשעת חירום. לקחנו קריאה של זוג קשישים מבוגר ניצולי שואה ונכנסנו לבית קשה יום, כאשר רק מספר ימים קודם הבעל עבר ניתוח לב.
"הגברת המבוגרת לא הפסיקה להודות לנו ולבכות, לברך את כל החיילים ואף ציינה שארבעת נכדיה גויסו לתפקידי לוחמה בצפון ובדרום הארץ. התחלנו בטיפול בדלת הממ"ד בדירתם שהייתה בעייתית, וניכר שלא זזה די הרבה זמן וכן הצירים תקועים בשל חלודה מצטברת. שילבנו יצירתיות ומאמץ ובסופו של דבר הדלת נסגרה. הסברנו להם איך לסגור את הדלת בקלות לפעמים הבאות וכמובן שהיא ובעלה הרגישו הרבה יותר בטוחים".

קראו גם:

7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
מתנדבי ידידים. תמיד מוכנים לפעולה
(צילום: דוברות ידידים)

מתחילת המלחמה, ארגון ידידים באזור-חולון-בת ים נענתה לעשרות קריאות חירום לסגירת חלון ממ"ד / טיפול בדלת של מקלט ומעל 200 קריאות לדלתות טרוקות שהתושבים סגרו את הדלתות עם תחילת האזעקה, וזאת בנוסף למאות פניות טלפוניות של תושבים לסיוע בדרכים כבשגרה להנעת רכבים, סיוע בפנצ'ר ועוד.

7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
ידידים בפעולה
(צילום: דוברות ידידים)

7 צפייה בגלריה
ידידים
ידידים
מתנדב ידידים מתקן את דלת הממ"ד
(צילום: דוברות ידידים)

מוטי עמר מסכם : "בימים האחרונים אנו רואים 'חזרה לשגרה' עם ריבוי הקריאות להנעות ולפנצ'רים. עם זאת, יהי רצון שכל מעשי החסד שלנו יהיו להצלחת חיילינו היקרים, להשבת כל החטופים, וביניהם מתנדב הסניף היקר שלנו, בר קופרשטיין בן ג'ולי".