מחדל חמור: כך הצליח, מחמוד אלרגעי (35) פלסטיני תושב אזור חברון להתחזות לאדם אחר ולהתקבל לעבודה כמאבטח חמוש בקניון חולון.
3 צפייה בגלריה
מעצר המאבטח המתחזה בקניון חולון
מעצר המאבטח המתחזה בקניון חולון
מעצר המאבטח המתחזה בקניון חולון
(צילום: דוברות המשטרה)
ב-1.6 התקבלה תלונה במשטרה מתושב נצרת על כך שמישהו שמתחזה אליו, הוציא רישיון נשק על שמו. כך הוא גילה ממכתב שקיבל בדואר.
שוטרי תחנת חולון מיד פתחו בחקירה ובסגירות מעגל מהירות הצליחו להגיע למיקומו של החשוד בהתחזות, ומצאו אותו בקניון חולון, שם החל לעבוד כמאבטח חמוש עם אקדח.
השוטרים איתרו אותו, הרחיקו אותו מהאקדח ועצרו אותו לתחנה לצורך זיהוי. בבדיקות פורנזיות התברר שמדובר בתושב דורא הסמוך לחברון, גבר בן 36.

צפו במעצר בחניון קניון חולון >>>

מהחקירה כי החשוד רכש תעודה זהות מזויפת ובאמצעותה הציג את עצמו כאזרח ישראלי והתקבל לעבודה כמאבטח.

3 צפייה בגלריה
התחזה לעובד בקניון
התחזה לעובד בקניון
התחזה לעובד בקניון
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

מעצרו של החשוד הוארך בבית משפט השלום בתל אביב, ובסיומה של החקירה הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.
מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אריאל גטניו עולה כי אלרגעי הינו תושב חברון ואינו מורשה כניסה לשטחי מדינת ישראל. במהלך חודש אפריל 2023 יצר קשר עם אדם אחר, שלח לו את תמונתו עבור הכנת תעודת זהות מזויפת, ושילם לו סכום של 500 שקלים. בהמשך לכך, סופקה לו תעודת זהות מזויפת הנושאת את תמונתו, לצד שמו ומספר הזהות של אזרח ישראלי נעדר עבר פלילי, תושב נצרת.
בהיותו בשטחי ישראל התראיין אלרגעי לעבודה כמאבטח במתחם קניות בחולון, בחברת "א.ג. ייעוץ אבטחה ושירותים". במסגרת הליך הקבלה לחברה הציג אלרגעי למראיין את התעודה המזויפת וטען כי הוא נעדר עבר פלילי. אלרגעי נבדק על ידי רופא, גם בפניו הזדהה באמצעות התעודה המזויפת וכן עבר בהצלחה מבדקים פסיכולוגיים, מטווח ירי ביום וקורס בודק בטחוני, הכל כשהוא מזדהה בכזב עם התעודה המזויפת.
בסוף קיבל במרמה מרשויות המדינה תעודת מאבטח, תעודת הסמכה לבודק בטחוני ורישיון לנשיאת נשק. סמוך לאחר מכן, אלרגעי קיבל מהחברה נשק מסוג יריחו ו-2 מחסניות כדורים, לשם תפקידו והחל לעבוד כמאבטח חמוש במתחם הקניות בחולון.

3 צפייה בגלריה
קניון חולון. יושבת
קניון חולון. יושבת
קניון חולון
(צילום: קובי קואנקס)

בבקשת המעצר ציינה עו"ד גטניו כי "מעשיו של המשיב מלמדים על תעוזה רבה ועל היעדר מורא מפני החוק - המשיב לא חדל ממעשיו לאורך כל הליך הקבלה הארוך, רימה את הרשויות כשהוא מציג מסמך מזויף ומזדהה כאדם אחר, ביודעו שעל פי נתוניו האישיים לא היה עומד בתנאים הנדרשים לנשיאת נשק כדין".
כתב האישום מייחס לאלרגעי עבירות של שהייה בלתי חוקית, קבלת דבר במרמה, התחזות לאדם אחר, שימוש במסמך מזויף במטרה לקבל דבר ונשיאת נשק שלא כדין.
מחברת עזריאלי שקניון חולון נמצא בבעלותה נמסר: "מדובר בעובד שנשכר מטעם חברת אבטחה חיצונית, ועבד בקניון תקופה קצרה. הנושא מצוי בבדיקת המשטרה. אנו מתייחסים ברצינות רבה לאירוע, נבדוק את פרטיו מול חברת האבטחה ונסיק את המסקנות הנדרשות".