סערה במערכת החינוך בחולון: בעקבות הפרסום על הדרת תלמיד מצילומי ספר מחזור כיוון שאמו לא שילמה תשלומי הורים במלואם, פתחו הורים במחאה. "עד מתי ילדים יהיו שקופים", הם אומרים.
1 צפייה בגלריה
ירין איברמיאן
ירין איברמיאן
ירין איברמיאן
(צילום: מתוך אתר ynet)
סיפורו של ירין איברמיאן, תלמיד כיתה י"ב בתיכון הרצוג בחולון, פורסם אתמול באתר ynet על ידי הכתבת תמר טרבלסי חדד.
לטענת איברמיאן, רכז השכבה הוציא אותו מהכיתה בה נערכו צילומי ספר המחזור של בית הספר עקב חוב כספי של אימו לבית הספר. איברמיאן סיפר כי אימו מלצרית שעקב הקורונה יצאה לחל"ת וכי הוא ואחיו עובדים בלילות על מנת לשלם את תשלומי בית הספר והוצאות נוספות.
הוא יצר קשר עם אימו שהצליחה לגייס את החוב, 691 שקל, אך שוב סירבה המורה להכניס אותו לצילומים בטענה כי עליו להציג קבלה.
המשפחה אומנם קיבלה הנחה, אך איברמיאן מספר כי הם עדיין מתמודדים עם אתגר כלכלי וכי הוא מתקשה להתאושש מהמקרה. "ההשפלה שעברתי לא עוזבת אותי. זה כואב ואני לא מבין איך לא מסוגלים להתחשב ולהבין".
מובילי מחאת תשלומי ההורים הזדעזעו מהסיפור וביקשו להזכיר כי עקב מקרים דומים הם מנהלים את המחאה "תשלומי הורים גורמים פעם אחר פעם השפלה לאנשים שלא יכולים לשלם", אומר מוביל המחאה, פיצ'י דובניר.
"זה כבר לא קשור לרצון או לא רצון, הם נענשים ומשרד החינוך לא באמת מטפל בזה בנושא. במקום לטפל בשורש הבעיה והיא הדרישה לשלם עבור חינוך, הם מתנצלים וממשיכים הלאה. מעולם לא שמענו על איש חינוך שנענש בחומרה עלך כך שההדיר תלמיד שלא העביר תשלומי הורים שכולנו יודעים שהם תשלומי רשות. מדוע לא נותנים הנחה גורפת לכל ילדי הרווחה? במקום זה הם מאלצים הורים לבקש נדבות מבית הספר ולחשוף פרטים אישים".
גם יו"ר ועד ההורים בחולון, בת אל בן דויד, הביעה את דעתה: "עד מתי ילדים יהיו שקופים!? מחנך בעיניי זה אדם שמחנך לדרך חיים שברור לו שכל הילדים שווים. אדם שילחם על כולם, במיוחד על אלו שיש להם קשיים. מחנך זה אדם שיזהה חולשה ויהפוך אותה לחוזקה. מחנך זה אדם שכל בוקר יגיע לבית הספר , יפתח דף חדש ויראה את הפוטנציאל של אותו היום בכל אחד מתלמידיו. מחנך זה מורה דרך, שאמור להיות גם מורה לחיים. זה יום עצוב למערכת החינוך ולנו כהורים".
במשרד החינוך מיהרו לגנות את המקרה, הבטיחו כי תמונתו של התלמיד תופיע בספר המחזור ואף הבהירו כי כי אין למנוע מתלמיד מתן שירות חינוכי בשל בעיות כלכליות, מדיניות זו של המשרד עוגנה בנהלים של חוזר מנכ"ל.
לגבי המקרה נמסר ממשרד החינוך: "על רקע התנהלות המורה, המנהל יערוך בדיקה מעמיקה של הדברים, ויטפל באירוע בהתאם. המנהל ציין בעניין זה כי בית הספר ער ורגיש לתלמידים עם בעיות כלכליות ובעיקר בתקופה זו, והוא יעשה כל שלאל ידו כדי להבטיח שתלמידיו יקבלו מענים ראויים, ושלא ייפגעו".