התפתחות בפרשת בני הזוג תושבי חולון המואשמים בריגול לטובת איראן: לאחר שהבעל שוחרר למעצר בית, גם רעייתו צפויה להשתחרר בקרוב מבית הכלא. "זה מלמד שמישהו הבין שהתיק הזה נופח מעבר לכל פרופורציה", טוען עורך דינם.
2 צפייה בגלריה
תהלוכה באיראן
תהלוכה באיראן
תהלוכה באיראן
(צילום: שאטרסטוק)
קראו גם:
בחודש שעבר הוגשו כתבי אישום נגד חמישה ישראלים המואשמים במגע עם סוכן זר בגלל שניהלו לכאורה קשר עם המודיעין האיראני ‑ מפעיל בשם ראמבוד נמדר. שניים מהנאשמים הם בני זוג והורים לשלושה ילדים המתגוררים בחולון.
בין היתר נטען כי האישה שלחה למפעיל תמונות של קניון חולון ושבעלה לקח אותה לצלם תמונות של שגרירויות, שלאחר מכן נשלחו למפעיל.
בשבועות שחלפו שוחרר הבעל למעצר בית וכך גם מרבית הנאשמים, ורק האישה נותרה במעצר, כיוון שהיא נעצרה אחרונה וכתוצאה מכך גם הייתה האחרונה להגיש בקשת שחרור לבית המשפט. עם זאת, על פי הצפי היא ככל הנראה תשוחרר בזמן הקרוב, דבר שמעודד את משפחתם של בני הזוג, שרובם קיבלו הוראה מפורשת שלא לשוחח עם אמצעי התקשורת ולהקפיד לשמור על עמימות לגבי מצבם.
"הכל טוב והאמת תצא לאור", אומרת בת משפחה של בני הזוג. "כל מי שמכיר אותם יודע שזה קשקוש. אני לא יודעת מי רוצה כותרות ולמי יש אינטרס לעשות רעש, אבל יש כאן משפחה ציונית, פטריוטית ואכפתית, שאין לה שום קשר לכל הטירוף הזה. האמת תצא לאור, אין לי ספק בזה".
בני הזוג נהגו לשדר מתחנות רדיו שונות של הציבור הפרסי ולא חששו להביע את הסתייגותם מהממשל האיראני. הם גם מעולם לא הכחישו שיש להם קשרים בטהרן ואף ניצלו אותם כדי לחשוף את חייהם של האיראנים בפני הקהל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ציטרין
עו"ד ציטרין
עו"ד ציטרין
(צילום פרטי)
על כן עו"ד בן ציון ציטרין, המייצג אותם, משוכנע כי בקרוב הדברים ייראו אחרת: "את עמדתנו נציג בהרחבה בבית המשפט. עם זאת, אני יכול לומר כי סעיפי האישום בכתב האישום חורגים ורחוקים מהעובדות המתוארות בו. מדובר בכתבי אישום חמורים, אך למרשיי מיוחסות עבירות מינוריות בלבד ועל הפער הזה בית המשפט יצטרך לתת את הדעת, כיוון שהאשמות בריגול וסיוע לסוכן זר זה בהחלט אינו המקרה שלפנינו".
עורך הדין מעודד משחרורו של הבעל והשחרור הצפוי של רעייתו. "כל הנאשמים שוחררו או בשלבי שחרור וזה מלמד שמישהו הבין שהתיק הזה נופח מעבר לכל פרופורציה ואני מקווה שזה רמז לקראת העתיד לבוא".