זינוק במחירי הדיור בשכונת תל גיבורים בחולון: כך הפכה החצר האחורית של העיר לאטרקציה נדל"נית מפתה.
2 צפייה בגלריה
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
"יעד אטרקטיבי". שכונת תל גיבורים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
במשך שנים נחשבה תל גיבורים לשכונה מוזנחת. למרות הקרבה לכבישים ראשיים והחיבור עם תל אביב, השכונה שבעבר התאפיינה בפשיעה והיום מתגוררת בה אוכלוסייה חלשה ברובה, אף פעם לא הצליחה לממש את הפוטנציאל שלה.
במאי 2021 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חולון את תוכנית האב של השכונה. ההחלטה מאפשרת קידום תוכניות במתחמי פינוי־בינוי ומעודדת עוד יזמים ומשקיעים להיכנס לשכונה.
שנה אחרי אישור התוכנית, יצאנו לבדוק כיצד היא השפיעה על מחירי הדיור בתל גיבורים, ונראה כי סוף כל סוף השכונה שסחבה במשך שנים תדמית שלילית, מתחילה לממש את הפוטנציאל שלה כשטח נדל"ני לוהט.
בדיקה שמאית מעלה כי מאז אישור התוכנית, השכונה מציגה עליית מחירים בדיור. הבדיקה שערכה שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין, מעלה כי בהשוואה בין ארבע שכונות בחולון, תל גיבורים רשמה ברבעון הראשון של 2022 את העלייה הגבוהה ביותר במחירי הדירות, ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת, עם קפיצה של 362 אלף שקל, עלייה של 21.6 אחוז בשנה, זאת לעומת עליות של 17.7 אחוז בשכונת רסקו א', 10.8 אחוז בשכונת קריית איילון ו־3.1 אחוז בלבד בקריית רבין. מחיר עסקה ממוצעת ברבעון הראשון של השנה בתל גיבורים עמד על 2.032 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
נחמה בוגין
נחמה בוגין
נחמה בוגין
(צילום: ניר שהרבני)
השינוי מגיע לאור התקדמות של תהליכי התחדשות עירונית בשכונה. התוכנית כוללת בשלב הראשון תוספת של כ־2,000 יחידות דיור וקידום תוכניות מפורטות למתחמי פינוי־בינוי ותמ"א 38 בסמכות הוועדה המקומית, ובהמשך קידום של 2,000 יחידות דיור נוספות לאחר בחינת השטח בנושאים כגון שטחי ציבור, תשתיות ותנועה.
בהמשך יתווספו לשכונה במסגרת התוכנית 6.3 דונם של שטחים ציבוריים, 2.8 דונם של גינות ופארקים חדשים, מערך שבילים ירוקים וכ־1,600 מ"ר שטחי מסחר.
בעקבות אישור התוכנית מתקדמות כעת באיזור תוכניות רבות של תמ"א פרטני ושל פינוי־בינוי, בין היתר במתחמים החצב ומבצע סיני, שמיועדות להוסיף מאות יחידות דיור בכל אחד מהפרויקטים, ופרויקט פינוי־בינוי ברחוב החי"ם.

"איזור אסטרטגי"

"מחירי הדירות בשכונה נמצאים בעלייה בשל אישור תוכנית האב ותחילת תהליכי ההתחדשות העירונית, שמייצרים מלאי דירות חדש בשכונה", מסבירה בוגין. "המיקום המצוין של השכונה בגבול תל אביב, התוכניות העתידיות לפינוי־בינוי ותשתיות תחבורה שיעברו בשכונה, יוצרים צפי לעליית מחירים. המחירים בשכונה כיום עדיין נמוכים ביחס לשכונות אחרות בעיר, ואפשר לצפות שככל שיתקדמו פרויקטים של התחדשות עירונית בדגש על פינוי־בינוי בהיקפים גדולים, הפער ילך וייסגר".
הסנונית הראשונה לבנייה חדשה בשכונה הוא פרויקט "AXIS" של חברת "גשם החזקות", פרויקט תמ"א שיוסיף כ־60 דירות חדשות ברחוב האצ"ל, בשכונה שהחל להיבנות בימים אלה.
"המחירים בשכונה כיום עדיין נמוכים ביחס לשכונות אחרות בעיר, ואפשר לצפות שככל שיתקדמו פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקפים גדולים, הפער ילך וייסגר"
"תל גיבורים הוא איזור אסטרטגי", אומרת סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת גשם, בתיה מזרחי־אלדד. "המיקום המצוין והנגישות התחבורתית, יחד עם פיתוח ותכנון מוקפדים של השכונה והמבנים הציבוריים בה, הופכים את השכונה ליעד אטרקטיבי עם פוטנציאל השבחה גדול. המשקיעים כבר גילו מזמן את בת ים ויפו הסמוכות, וכעת מגיע תורה של תל גיבורים".
בפרויקט יתווספו 59 דירות חדשות בנות שלושה־ארבעה חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים, כולן עם חניה תת־קרקעית. המחיר הממוצע נע בין 26 ל־28 אלף שקלים למ"ר והחל מ־2.2 מיליון שקל לדירת ארבעה חדרים. 
תל גיבורים במספרים
מחיר דירה ב־2021: 1.670 מיליון שקל
מחיר דירה ב־2022: 2.032 מיליון שקל
הפרש כספי: 362 אלף שקל
הפרש באחוזים: 21.6%