במשך כמעט יממה בערה האש בחולות חולון בסוף השבוע החולף, ותושבים רבים תהו מדוע לא נעשו מאמצים נוספים לכיבוי האש, אך בכיבוי אש מבהירים כי המצב היה תחת שליטה וכי בשריפות קוצים הכיבוי מתנהל אחרת: "זו שריפה שיכולה להתפשט ברגע בגלל הרוחות, אבל אנחנו ערוכים לימי הקיצון הצפויים".
השריפה פרצה בשטח הפתוח בחולות חולון, וכוחות כיבוי רבים שהגיעו לשטח תוגברו על ידי צוותים מערים סמוכות.
דיירי רחוב מנחם בגין התבקשו לסגור את החלונות ולהימנע מלהתקרב לאיזור האש, ובמהלך הלילה השריפה אכן כובתה, אך תוך זמן קצר ניצתה שוב ובערה במשך כמעט יממה.
1 צפייה בגלריה
 "הכל היה תחת שליטה". השריפה
 "הכל היה תחת שליטה". השריפה
"הכל היה תחת שליטה". השריפה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
קראו גם:
כיוון שהשריפה החלה בקרבת אנטנה סלולרית והתפשטה לכיוון דרום ומזרח, התמקדו לוחמי האש בהגנה על השטח, כאשר במקום נכחו ממלא מקום קצין אג"מ מחוזי, סגן טפסר מור מילר, וסגן מפקד תחנת הכיבוי בחולון, סגן טפסר עובד מנשה.
תושבים רבים תהו מדוע השריפה בערה זמן רב כל כך, ואף העלו טענות על כך שלא הוזנק מטוס כיבוי לשטח. עוד נטען, כי מבחוץ נראה היה כי הכבאיות שומרות על מרחק מהשריפה.
גורם בכיר בתחנת הכיבוי הסביר כי לטענות אין שחר. "ראשית, מדובר בשריפת הקוצים הראשונה מסוגה בעשור האחרון בחולון. לא היו שריפות כאלה, ולכן אולי אנשים פחות מבינים איך זה מתנהל. שריפת קוצים זה לא כמו שריפה בדירה. מקור האש ידוע ולוקח זמן לכבות אותה, בניגוד לשריפה בדירה שצריך לאתר את המקור ואז חונקים את השריפה ברגע אחד. לוקח זמן לכבות שריפת קוצים, כיוון שהיא יכולה להתפשט במהירות עקב תנאי מזג האוויר, כמו רוחות. לוחמי האש עבדו שעות רבות עם המון צוותים וציוד. הם היו שם שעות ארוכות ולא הפסיקו לעבוד עד לסיום האירוע".
מדוע לא הכנסתם רכבי כיבוי או הזנקתם מטוס כיבוי?
"אין לרכבי כיבוי גישה למוקד הבעירה, אז נכנסו רגלית. זה הנוהל המקובל, וכך תמיד פעלנו. לגבי מטוס כיבוי, תחילה חשבו להוציא מטוס, אך בחושך אי־אפשר לפזר מעכב בעירה, אז לא היה טעם. כשהשריפה חזרה במהלך שעות היום, כבר לא היה צורך, היו במקום מספר צוותים והכל היה תחת שליטה. עובדה שהשריפה הסתיימה ללא פגע".
עם זאת, בכיבוי אש מבינים כי מזג האוויר המתחמם מסכן את כל האיזור.
"אנחנו ערוכים ומוכנים לתרחישים הצפויים ולשריפות בימי קיצון. אנחנו תמיד מכינים תוכניות לשעת חירום. יש צוותים, ובמידת הצורך יש תחנות שמתגברות, כפי שאנחנו מתגברים תחנות אחרות בכל הארץ".
כל העדכונים - חדשות חולון