בשבוע הבא ימלאו שנה בדיוק ליום שבו קרס הבניין ברחוב סרלין 38 בחולון. הבניין הצמוד לו (מספר 36) קרס באופן חלקי, וחיי הדיירים השתנו בין לילה. הם פונו מבתיהם, כמעט חסרי כל, ומאז כמעט ולא הורשו לחזור לבתיהם ולאסוף את מה שנותר מרכושם, בשל הסכנה במקום. אך יש מי שכן מעז להיכנס. הפורצים מגיעים לא רק בלילות.
2 צפייה בגלריה
"טראומה". הבניין ברחוב סרלין, השבוע
"טראומה". הבניין ברחוב סרלין, השבוע
הבניין ברחוב סרלין, השבוע
( צילום: קובי קואנקס)
בלב רחוב סרלין כבר כמעט שנה עומד מבנה חצי הרוס. העתיד עדיין לוט בערפל, אך יש מי שמנצל את המצב ולא חושש לסכן את חייו למען רווח כלכלי. לאחרונה התקבלו דיווחים רבים, ולפיהם אנשים מגיעים לשטח כדי לגנוב ציוד. בין היתר נגנבו מהמבנה מקררים, ברזלים וחלונות, בזמן שהמבנה מסוכן והגנבים מסכנים את עצמם ואת הסביבה.
הפעיל החברתי מיקי בוזגלו, שניסה לסייע לתושבים להילחם בתופעה, סיפר על מפגש לא נעים עם כמה מהגנבים.
"הגענו לשטח אחרי שהדיירים יצרו איתנו קשר ולא הגיעה ניידת. ראינו רכב מנסה לקחת אלומיניום. חברי פיני ביתשו מיד חסם את הרכב שלו וניסינו לאגף אותם מסביב. נראה שגם את המעט שיש לתושבי סרלין אנשים מנסים לגנוב. מתרחשת ביזה בסרלין ולאף אחד לא אכפת. לקח לפיקוח העירוני 50 דקות להגיע למקום". לטענת הדיירים, למרות שהוזעקה ניידת ובהמשך הוגשה תלונה, גם המשטרה לא מיהרה להגיע למקום.

2 צפייה בגלריה
מיקי בוזגלו
מיקי בוזגלו
מיקי בוזגלו. "מתרחשת ביזה בסרלין"
(צילום: קובי קואנקס)

"אני לא יודע מה נשאר לגנוב, אבל מפחיד אותנו שהם נכנסים לשם", סיפר בעל דירה בבניין. "אם יקרוס עליהם המבנה, את מי יאשימו? זה עדיין הנכס שלנו ובבעלותנו ויש עליו צו הריסה שחוקית מוטל על כתפינו. מה מצפים שנעשה? נעמוד עם אקדחים שלופים ונגן על הר הריסות? אני מאוד מקווה שהאסון הבא לא מעבר לפינה".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הבניין הינו באחריות בעליו, גם כשיש צו להריסת מבנה מסוכן, ועובדה זו הוסברה לבעלי הבניין ולבאי כוחם לא אחת. אם יש פריצות או עבירות פליליות אחרות, עליהם, כבעלי המבנה, לפנות למשטרה, לא לפיקוח עירוני. עד כמה שידוע לנו, הוגשה תלונה למשטרה בנושא, והיא נבדקת בימים אלה".