בחודש ספטמבר 2021 קרס בניין מגורים ברחוב סרלין בחולון, הדיירים פונו יממה בלבד לפני האסון ומרביתם לא זכו ליותר ממספר דקות לפני שעזבו את כל מה שיקר להם במבנה הישן. ברגע אחד אבדו עשרות משפחות את ביתם ונותרו חסרות כל ולאחר חודשים ארוכים של משא ומתן ודיונים, בדצמבר נבחרה חברת אאורה להקים את הבניין מחדש.
2 צפייה בגלריה
הבניין שקרס בסרלין, כך הוא יראה בעתיד
הבניין שקרס בסרלין, כך הוא יראה בעתיד
הבניין שקרס בסרלין, כך הוא יראה בעתיד
(צילום: קובי קואנקס. אדריכל ההדמייה – אדריכל בן קוטלר)
לאחרונה החברה קיימה כנס דיירים למפגש חתימות והצגת התכנון של הבניין החדש. במהלך המפגש, סקרה החברה את ניסיונה ויכולותיה והציגה את הפרויקט המתוכנן. בכנס השתתפו ראש עיריית חולון, מוטי ששון, נציג הדיירים אדם אלגריסי, עו"ד נציגות הדיירים גיל בן משה ודיירי הבניין, שחתמו על ההסכם עם חברת אאורה.
במהלך הכנס הציגה אדריכלית הבניין מעיין פירסט את המבנה החדש שיוקם. על פי חברת אאורה, היא תבנה במקום בניין "עמיד בפני רעידות אדמה ונזקים, בן 15 קומות ובו 90 דירות חדשות שיחליפו את 32 הדירות הישנות שקרסו".
הדיירים הוותיקים יקבלו בדירות החדשות, מפרטים יוקרתיים, דירה גדולה יותר וכן מרפסת, ממ"ד וחניה צמודה.
2 צפייה בגלריה
מראה הבניין על פי התוכנית
מראה הבניין על פי התוכנית
מראה הבניין על פי התוכנית
( הדמיה: בן קוטלר)
בנוסף ישודרג האזור הציבורי המשותף של הבניין ובו יתוכנן חדר דיירים. "מדובר באירוע אנושי מכונן" אמר בעלים ומנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'י "לקחנו את הפרויקט הזה, כחברה המובילה בישראל להתחדשות עירונית למרות שהפרויקט הוא עם ריווחיות נמוכה משמעותית מהמקובל בענף. מגיע לדיירים שסבלו שילכו לקראתם.
"אני בטוח שגם עיריית חולון תפעל כדי שהתכנית תאושר מהר ונוכל להתחיל בנייה בשנה הקרובה ושאנשים יחזרו מהר ככל הניתן לדירות החדשות שלהם. הבניין שקרס העלה את המודעות אצל רבים שגרים בבניינים במצב רעוע שחייבים לעשות מעשה ולחדש את ישראל . זה לא רק עניין כלכלי או חברתי, אלא עניין בטיחותי ממש. האירוע הסתיים בנס בלי פגיעה בחיי אדם".
קראו עוד >>>
נציג הדיירים בבניין, אדם אלגריסי דיבר על הפן האנושי שבפרויקט "לפני כחצי שנה השתנו ברגע חייהם של 32 משפחות. הורים לילדים, מבוגרים, קשישים, ניצולי שואה וחולים כרונים, איבדו את ביתם וחלק ניכר איבדו גם את רכושם עלי אדמות. ההירתמות של אאורה לנושא, הצהרת הכוונות והעמידה במילה, כזוכה במכרז וכמובילת פרוייקט חברתי, מוערכת ונותנת תקווה שכל כך נחוצה, תקווה שיהיה פה טוב".
הדרך לרגע הזה לא הייתה קלה. באוקטובר 2021 הפגינו הדיירים מחוץ לעריית חולון בטענה לסחבת בעניינם, כעת אומנם נראה כי הדברים מתחילים להסתדר אך הפרויקט כולו עדיין ממתין לאישורה הרשמי של עיריית חולון שטרם התקבל.
לכל העדכונים - חדשות חולון