דיירים ותיקים בבניין ברחוב הקרן הקיימת שעבר תמ"א 38 טוענים כי הם נדרשים לשלם חשבונות מים וחשמל מופקעים אחרי שדיירי עשר הדירות החדשות שנוספו בבניין נכנסו לגור בו ללא טופס 4, מסיבה לא ברורה.
1 צפייה בגלריה
משלמים "קנס"
משלמים "קנס"
משלמים "קנס"
( המחשה: צביקה טישלר)
קראו גם:
"בכל הנוגע לחשמל הם פשוט משלמים את חשבון הבניין, כי הם התחברו לארון המרכזי", מסביר דייר בבניין. "אין לי מושג איך הם מחלקים את זה ביניהם, אבל אנחנו לא בטוחים שזה תקין ובטיחותי".
הבעיה הגדולה יותר היא בצריכת המים של הדיירים החדשים, שלטענת הדיירים הוותיקים נעשית באמצעות חיבור לצריכה המשותפת, שהגבייה עליה נעשית דרך חשבונות המים של הדיירים הוותיקים. "חשבונות המים שלנו הכפילו את עצמם מאז שהדיירים הצטרפו לבניין", טוענים הדיירים הוותיקים. "אנחנו משלמים גם סוג של 'קנס', כי ברגע שחורגים מהכמות המותאמת למספר נפשות משלמים מחיר יותר גבוה".
לטענת הדיירים, פנייה לרשויות לא הניבה פתרון.
מעיריית חולון ו"מי שקמה" נמסר: "התקנת מדי מים משויכים מתבצעת על ידי התאגיד רק לאחר קבלת טופס 4. במקרה הנוכחי התאכלסו הדיירים בניגוד לחוק מאחר שהקבלן טרם קיבל טופס 4 בשל ליקויים במבנה והנושא נמצא בטיפול של הפיקוח על הבנייה. בעקבות הפנייה, פנה תאגיד מי שקמה לקבלן על מנת שיעביר את רשימת הרוכשים לצורך איתור הדיירים. במידה שיתקבל המידע, יבוצע רישום של הדיירים בנכס בתאגיד והם יחויבו בגין המים שנצרכו".