את אירועי ההפסד מול הפועל חיפה במוצ"ש שעבר (83:76) יזכרו בהפועל חולון בעיקר בעקבות התגרה שפרצה מחוץ לאולם רוממה ופציעתו של אוהד הקבוצה, שפונה לבית חולים רמב"ם, לאחר שנחבט בראשו על ידי אחד מהאבטחים. כל זאת אחרי דין ודברים בין האוהדים למאבטחים, שסירבו, על פי הוראת המשטרה, להכניס לאולם החיפאי ציוד עידוד. בנוסף, אחד מאוהדי חולון נעצר.
1 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה. נדרשים פתרונות למשחקי החוץ
מאוריציו בוסקאליה. נדרשים פתרונות למשחקי החוץ
מאוריציו בוסקאליה. נדרשים פתרונות למשחקי החוץ
(צילום: יאיר שגיא)
תוצאות המפגש בין הצדדים, העלו לסדר היום את הצורך בהסדרת היחסים בין מינהלת הליגה למשטרה ולנציגים שלה באולמות הכדורסל - חברות האבטחה. "אנחנו נעלה את הנושא בישיבה הקרובה של המינהלת", אומר השבוע יו"ר הפועל חולון וחבר המינהלת, איתן לנציאנו. "נצטרך למצוא לכל העניין הזה פתרון מוסדר, שיהיה נוהל קבלת קהל חוץ, ככה שחברות האבטחה והמשטרה יידעו כיצד לפעול מול קהל שמגיע לאולמות".
מהו המצב היום?
"אין היום שום קשר בין המשטרה למינהלת, ואת זה צריך לשנות אם רוצים למנוע הישנות של מקרים כאלה. למרות שחשוב להבין שמדובר בתופעה שייחודית לחיפה. אין את זה באולמות אחרים. הם מעוניינים שאוהד אחד יחתום על הציוד שמביאים כל האוהדים, כך שכל הציוד באחריותו. מי יהיה מוכן לחתום על דבר כזה?".
יש לכם בכלל את הכוח לשנות את הדינמיקה הזאת?
"אני יודע מהעבר שלנו, כשהיו לנו בעיות דומות בירושלים. אז, בלי המינהלת, קיימנו פגישות, עשינו ישיבות, דיברנו, גישרנו, ודברים השתנו לטובה. אין סיבה שפה זה לא יעבוד. תבין, זה גם לא רק אוהדי הפועל חולון, גם אוהדי הפועל חיפה ביקשו מאיתנו לפתור את העניין הזה, ואוהדי קבוצות אחרות שמתארחות ברוממה - ונצטרך לפתור את זה".
איפה הקושי הגדול?
"נכון להיום יש חברת אבטחה, שזכתה במכרז עירוני, ועיריית חיפה לא יכולה לקחת חברה אחרת לניהול האירועים ברוממה. ובסוף כשאתה עושה הערכת מצב לקראת משחק, אתה יושב כחברת אבטחה אצל המשטרה ושם מתקבלות החלטות, וככה זה נראה. והם עובדים אחד עם השני, במקום שזה יהיה בנפרד. התפקיד של המשטרה הוא לדאוג לשלום הציבור, וחברת אבטחה היא בכלל חברה סדרנית, אין שם באמת מאבטחים".
אתה חושב שהחברים האחרים במינהלת יהיו איתך בנושא הזה?
"אני מניח שעיקר הישיבה תעסוק בסכסוך מול האיגוד, אבל אני מאמין שמדובר באינטרס של כולם ואני לא חושב שתהיה התנגדות לנושא. רוצה לקוות שמהישיבה הזאת ייצאו נהלים ברורים ומחייבים כלפי המשטרה, שיחייבו את כל חברות האבטחה בערים השונות".
מה שלום האוהד שנפגע?
"אני יכול לומר שזה מזל שזה הוא ולא מישהו אחר, הוא איש גדול ובריא. אם זה היה מישהו קצת יותר צעיר או קטן הוא היה סופג פציעה קשה יותר ובעייתית יותר".
תוגש תלונה במשטרה?
"אני יודע שכשדיברתי איתו אתמול הוא מאוד רצה, אבל נראה, הוא עוד לא החליט סופית אם זה מה שהוא רוצה".
לסיום, קצת כדורסל. מה יהיה עם מאזן החוץ של הפועל חולון?
"זה לא קשר לבית או חוץ, אלא לצערי אנחנו פוגשים שלוש קבוצות הפועל (ירושלים, תל אביב וחיפה), שבאות בשיא המשבר שלהן והן יוצאת מהמשבר על חשבוננו".
וכל זה למה?
"יש לנו איזו בעיה בהגנה ברבע השלישי וברבע האחרון, זה משהו שחוזר אצלנו, שאנחנו לא מצליחים לייצר מעצמנו מה שאנחנו מייצרים בשני הרבעים הראשונים. זה משהו שנצטרך לשנות - דברים שאנחנו מתקשים להסביר, אבל המאמן יצטרך למצוא להם פתרונות".