בשנת 1965 כשהסופר חיים חצב מטבריה היה רק בן 13, הוא השתתף בקייטנה בחולון, שם פגש עלמה צעירה בשם ליאורה וקסלר שהזמינה אותו לביתה. הוא הביא לה את התקליט של ביטלס עם השיר all my loving והיא נתנה לו את הנשיקה הראשונה שלו.
2 צפייה בגלריה
חצב על שפת הכנרת. זכרונות מחוף הים התיכון
חצב על שפת הכנרת. זכרונות מחוף הים התיכון
חצב על שפת הכנרת. זכרונות מחוף הים התיכון
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם >>
לאחרונה החליט חצב לאתר את האהבה הראשונה שלו ואף כתב עליה כך: "נשיקה בטעם גן עדן. לילדה הראשונה שנישקתי קראו ליאורה וקסלר והיא גרה אז ביולי 1965- בחולון ברחוב ההסתדרות תשעים ושלוש או ארבע, נפגשנו, בקייטנה, על שפת הים בראשון לציון. היינו בני 13. אחרי שהצעתי לה 'חברות ' היא נתנה לי תמונת פספורט בשחור לבן".
התמונה אבדה אך הזיכרון נשאר. בשיחה עם חצב הוא מסביר מדוע אותה ליאורה נשארה בליבו: "זה קרה לפני 55 שנה, בזמנו משפחתי התגוררה בראשון לציון ונפגשנו בקייטנה שהתקיימה על שפת החוף בראשון לציון, היו לה תלתלים והיא היתה יפיפייה.
"אמה עבדה כמטפלת ואביה היה נהג משאית, היתה לה אחות בשם עדנה או עדינה והיא למדה בבית ספר בשם 'חנקין' שלמיטב הבנתי כבר נסגר. כשהיא הזמינה אותי לביתה ממש התרגשתי וקבלתי ממנה את הנשיקה הראשונה שלי שממש נכנסה לי לזיכרון.
2 צפייה בגלריה
חצב בגיל 13
חצב בגיל 13
חצב בגיל 13
(צילום פרטי)
חצב ניסה תחילה למצוא את ליאורה ברשתות החברתיות. "חיפשתי אותה כמה פעמים בפייסבוק אך לא הצלחתי, לכן פניתי לקבוצה בה מאתרים אנשים בשם 'קלוז'ר- חיפוש מכרים מהעבר' ולשמחתי הרבה גולשים מהאזור קיבלו על עצמם את המשימה ומנסים לסייע לי".
היום חצב מתגורר בטבריה, הוא עוסק בכתיבה, הוציא לאחרונה ספר בשם "לא הלכתי על המים" והוא מספר למבקרים סיפורים על סודות העיר טבריה. "אשתי במקור מחולון, אז כנראה שעדיין נשארתי מחובר לעיר. אני אשמח לפגוש שוב את ליאורה אך לצערי התמונה שהיא נתנה לי אבדה, כנראה החבאתי אותה מכל מיני ליאורות נוספות שהיו בחיי".
מכירים את ליאורה וקסלר? צרו קשר עם חיים חצב במייל:
chazav@gmail.com