אחרי עשרות שנים במגוון תפקידים, רשף יובל כהן (54), רב־רשף יואב דמתי (62), רב־רשף אבי ארמוזה (59) ורב־רשף שלום כתר (53) ייתלו את הקסדה, ירדו מהכבאית וייצאו לפנסיה. רגע לפני שזה קורה, הפגשנו אותם לתמונת פרידה.
1 צפייה בגלריה
מימין: ארמוזה, כהן, כתר ודמתי. מעמודי התווך של התחנה
מימין: ארמוזה, כהן, כתר ודמתי. מעמודי התווך של התחנה
מימין: ארמוזה, כהן, כתר ודמתי. מעמודי התווך של התחנה
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם >>
רשף כהן עוזב את מערך הכבאות, אבל הוא יודע שהזיכרונות לא יעזבו אותו כל כך מהר: "במלחמת לבנון השנייה השתתפתי בכיבוי שריפה בכרמל, בשריפות ענק בירושלים וכמובן בשריפה הגדולה האחרונה בבית שמש. פיקדתי ופעלתי באלפי אירועים, אבל הזיכרון הכי משמעותי שלי הוא דווקא מתחילת דרכי, כשראיתי תינוקת שמתה בשריפה בדירה. בזמנו היא היתה בגיל של הבן שלי".
מקרה דומה חווה רב־רשף דמתי, שפורש לאחר 37 שנות שרות: "בתחילת השירות שלי הגענו לשריפה בבניין והייתי בצוות הראשון שנכנס לדירה, ואז ראיתי תינוקת שנחנקה מעשן והיתה ללא רוח חיים. זאת תמונה שאף פעם לא עוזבת אותך. למדתי המון בשירות שלי - משמעת, סדר ועמידה בזמנים, וגם שללוחמי אש יש מוסר עבודה גבוה, והם מוכשרים בעבודת צוות".
רב־רשף ארמוזה (59) מפקד משמר בתחנת חולון, פורש לאחר 34 שנות שירות: "אני זוכר שריפה בבת ים, מבנה עם חניון שגם היה מועדון לגמלאי בולגריה ובאותה שעה היו בו 50 קשישות, שהצלחנו לחלץ דרך חלון קטן. היו שם הרבה לכודים, ורק אחרי עשר שעות השגנו שליטה על האירוע ללא כל פגיעה בנפש. זה אירוע שצריך ללמוד ממנו הרבה".
רב־רשף כתר (53) פורש לאחר 32 שנות שירות: "האירוע שאני הכי זוכר היה בעקבות דליפת גז בבת ים, צוות של שלושה לוחמים נשלח לטפל באירוע, לאחר מספר דקות קרה פיצוץ נפחי, שלושת הלוחמים נפגעו באופן בינוני ובעלת הדירה נהרגה. הגעתי למקום וראיתי את הלוחמים שוכבים על הכביש פצועים, כל הקירות והסורגים קרסו למטה על הכבאיות והלוחמים".
מה צריך לדעת אדם לפני שהוא נכנס למערך הכבאות?
רב־רשף ארמוזה: "מדובר בתחום שבו חיי אדם ורכוש הם לא משחק. חשוב להיות רציני, ללמוד בכל רגע פנוי על המקצוע, להיות מקצוען ובעיקר - 'פחות דיבורים יותר עבודה'".
רב־רשף כתר: "לא להסתכל על הוותיקים בנושא הכלכלי, להשלים עם מה שהוא מקבל, להתמקצע ולעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר".
מ"מ ראש התחנה, סגן טפס"ר רונן וולך: "עקב תוכנית הפרישה של שירותי הכבאות וההצלה, קצינים ולוחמים החליטו לפרוש לאחר המון שנים בתחנה. אני מאחל להם הצלחה בחיים האזרחיים החדשים. תחנת חולון - בת ים תמיד תהיה בית פתוח לפורשים, ועלי לציין כי מדובר בעמודי התווך בהקמה של תחנת חולון ובת ים".