בגיל 71 הזמרת מרגלית צנעני לא לוקחת סיכונים. עם פרוץ הקורונה גזרה על עצמה בידוד מרצון בדירתה שביישוב אזור והמתינה עד יעבור זעם.
1 צפייה בגלריה
מרגלית צנעני
מרגלית צנעני
מרגלית צנעני
(צילום: גבריאל בהרליה)
קראו גם:
כשהבינה שלזעם אין שום תוכניות לעבור, שבה לפעילות מצומצמת ביותר, כשהיא שוקלת כל צעד. "במרץ היתה ההופעה האחרונה שלי בתל אביב", היא משתפת בנימת געגועים, שמבהירה עד כמה הגזרה קשה לה. "חצי שנה לא הופעתי. יש תחושה שמסוכן לצאת החוצה אז העדפתי להישמר. בהתחלה לא יצאתי לשום מקום כי פחדתי, גם לא לרדיו, אבל לאחרונה שבתי לשדר ברדיו 91 לב המדינה את התוכנית היומית שלי. בימים כאלו אין שגרה נורמלית, בכל רגע אני מחכה לדעת מה ילד יום, וזאת תחושה לא פשוטה. באופן אישי הייתי מעדיפה להישאר בבידוד, אבל כשראש הממשלה אמר לצאת לעשות חיים, יצאתי מעט, כמו כל עם ישראל, ותראו מה קרה. חבל שלא נשארנו בסגר, כך לפחות יכולנו למגר את המחלה הארורה הזאת. אבל אי־אפשר להיות חכמים בדיעבד ומה שהיה היה".
במסגרת הניסיון הזהיר לשוב לשגרה, צנעני הופיעה בשבוע שעבר במתווה קפסולות שלא מזכיר אף הופעה שקיימה בעבר. "כמובן שהתגעגעתי לבמה, אבל זאת ממש לא היתה הופעה סטנדרטית שלי", היא אומרת. "אני רגילה שהקהל עולה לבמה, שר איתי, מחבק, משתגע ולא שומר מרחק. זה חלק מהכיף שלי. למרות שזה היה אחרת, התמלאתי אושר לחזור לבמה אחרי חצי שנה. אחרי ההופעה הזאת קבלתי הצעות ואני בוחנת אותן. כן, גם האפשרות להופיע בבתים פרטיים היא אופציה טובה".
אחרי שהופעת על במות מול אלפי אנשים את מסוגלת להופיע בחצר בית?
"בוודאי, אנחנו בהחלט בודקים את זה. יש ליין חדש של אמנים שמופיעים בחצרות בתים, וזה מבורך בעיניי. כל פרנסה היא טובה, גם פרנסה קטנה. אין לי שום בעיה להופיע מול כל מי שרוצה לשמוע אותי, אעשה זאת בשמחה. זאת תקופה לא פשוטה עבורנו. אנשי התיאטרון, האמנות והמוזיקה הם תמיד הראשונים להיפגע בעת משבר ועבור כולנו מדובר בתקופה מורכבת. אם לי קשה, אז מה יגידו הנגנים, הנהגים ואנשי התאורה והסאונד? לבי איתם ועם הקושי הגדול שלהם. הם לא משתפים אותי הרבה, אבל אני יודעת כמה הם נאבקים, עם המשכנתא, הקניות והמזונות שצריך לשלם".
בימים אלה אוספת מרגול חומרים בתקווה לשוב בקרוב לאולפן ההקלטות. "כרגע אני לא מתכננת לשיר על דברים שקשורים לקורונה. יש שני סוגי אמנים, אחד שקולט ומיד מוציא החוצה, והשני שסופג, מתבשל ורק אחרי תקופה מצליח לעבד את מה שעבר עליו. אני מניחה שאני שייכת לסוג השני כי כרגע אני מעדיפה לשיר על מה שיש לי בלב ולא על מה שקורה בחוץ".
לעוד חדשות חולון