כאשר נשמעה האזעקה בצהרי יום שני האחרון, מיהרו גם דיירי רחוב הס בשכונת רסקו א' בחולון אל המרחבים המוגנים, כאשר לפתע נשמע פיצוץ עצום. הכביש ספג פגיעה ישירה, נזק גדול נגרם לרכבים, אבל התושבים מודים: קרה לנו נס.
3 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בחולון
פגיעה ישירה בחולון
הפגיעה ישירה בחולון
(צילום: דוברות והסברה תחנה אזורית חולון)

הירי התרחש בשעה 12:00 בצהריים, מטח טילים כבד נורה מרצועת עזה לאזור המרכז, כאשר את הפגיעה העיקרית ספג הרחוב הקטן בחולון. בור עמוק נפער בכביש, כלי רכב חונים עלו באש, והפגיעה גרמה גם לנזקים לחלונות ולתריסים בדירות סמוכות. למרבה המזל, האירוע לא הסתיים באסון, ורק אדם אחד נפצע באורח קל מפגיעת רסיס ברגלו.
"שמענו אזעקה ונכנסנו לממ"ד. אחרי כדקה וחצי היה פיצוץ עצום, ומההדף הדלת של הממ"ד נפתחה. המתנו עוד כמה שניות, וכשיצאנו למרפסת ראינו את הנזקים ברחוב. היה כאן ממש נס חנוכה שהרקטה לא פגעה בבניין", מספר תומר, המתגורר בדירה המשקיפה לרחוב.

3 צפייה בגלריה
מזירת הנפילה בחולון
מזירת הנפילה בחולון
מזירת הנפילה בחולון
( צילום: מיקאל בוזגלו)

ערן, דייר נוסף מוסיף ומספר ל"מיינט חולון": "כששמעתי את האזעקה רצתי לחדר המדרגות, כי אין לנו ממ"ד בדירה. שמעתי בום מאוד רציני, ניפוץ של שמשות וכל המעקה רעד. אחרי שיצאתי, ראיתי רכב שרוף ובכביש נוצר בור גדול. גם היה ריח חזק של גז מבניין סמוך, היה כאן נס חנוכה".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
הדגלים שנתלו על הבניין ברחוב שספג פגיעת טיל
הדגלים שנתלו על הבניין ברחוב שספג פגיעת טיל
הדגלים שנתלו על הבניין ברחוב שספג פגיעת טיל
(צילום: עיריית חולון)

מוטי ששון, ראש עיריית חולון, שהגיע למקום, אמר: "קורים ניסים בחולון והפעם היה לנו נס בחנוכה. הטיל נפל על רכב ולא על בניין. התושבים שמרים על הנחיות פיקוד העורף וזה חשוב מאוד. חשוב להיכנס לממ"ד בכל אזעקה שנשמעת".
ששון הנחה את כלל גורמי העירייה, לרבות הביטחון, התשתיות, הרווחה, שפ"ע והפיקוח העירוני לפעול להחזרה מהירה של המצב לקדמותו ומתן כל סיוע נדרש, ואכן שעות בודדות בלבד לאחר נפילת הטיל, מחלקת האחזקה של העירייה דאגה להניח אספלט על הבור שנפער ולהחזיר את הכביש למצב שמיש. למקום גם הגיעו אנשי מס רכוש ועובדות סוציאליות, לצורך מתן סיוע ככל שנדרש לדיירים שדירותיהם נפגעו.
בנוסף, שוטרי תחנת חולון ולוחמי כבאות האש חילצו שלושה אזרחים שהיו לכודים בתוך מבנה בסמוך לנפילה בחולון. בני המשפחה חשו בטוב ולא נזקקו לטיפול רפואי. כמו כן, חבלני מחוז תל אביב זיכו את הזירה ובשלב זה הסירו חשש ממפגעים נוספים.
מספר שעות לאחר מכן, נתלו דגלי ישראל ענקיים על הבניין שנפגע, כסמל לגבורתה של חולון במלחמה, כמו גם לחגיגות חג החנוכה.