למעלה מחודשיים ניהלה אורין זכריה מאבק עיקש להשבת בתה עדן זכריה מידי החמאס. הצעירה נחטפה בחיים מפסטיבל המוזיקה נובה ליד רעים בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. אמש (שלישי) התברר כי נרצחה וגופתה חולצה בידי כוחות צה"ל.
2 צפייה בגלריה
עדן זכריה ז"ל
עדן זכריה ז"ל
עדן זכריה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

זכריה שהייתה אמורה לציין יום הולדת 28 ביום שישי הקרוב, יצאה לפסטיבל המוזיקה עם בן זוגה, אופק קמחי (24) תושב בת ים. כשהתחילו האזעקות השניים נמלטו מהמסיבה לכיוון אופקים. במשך ימים ארוכים הוגדרו כנעדרים, אך לאחר שבועיים נמצאה גופתו של אופק ועדן הוכרזה כחטופה.
בני משפחתה קיבלו מידע מהימן מהצבא כי עדן נחטפה בעודה בחיים ובמשך 66 יום ניהלה אמה, אורין, מאבק להשיבה.
"כששמעתי שהיא חטופה חשתי אנחת רווחה", סיפרה האם ל"מיינט". "אנחנו לא יודעים על מה זה מתבסס, לא סיפרו לנו, אנחנו רק יודעים בוודאות שעדן נחטפה לעזה כשהיא חיה והיא נמצאת שם. אני אמא ואני רוצה את הבת שלי חיה בכל מחיר, זה כל מה שמעניין אותי עכשיו".

קראו גם:

אך אתמול כל התקוות התנפצו כשדובר צה"ל התיר לפרסם כי במהלך מבצע חילוץ דרמטי אותרה גופתה של זכריה וגם גופתו של רס"ב זיו דדו שנרצח בקרב על כיסופים ב7 באוקטובר.

2 צפייה בגלריה
אורין עם תמונת בתה עדן זכריה ז"ל
אורין עם תמונת בתה עדן זכריה ז"ל
אורין עם תמונת בתה עדן זכריה ז"ל
(צילום: עוז מועלם)

התקוות של משפחת זכריה לחזרתה של עדן בחיים התבססו גם על מידע שהעבירו חטופים ששוחררו במסגרת עסקת החזרת השבויים. לדברי המשפחה, הם קיבלו סימן חיים מעדן והיא אף אמורה הייתה להשתחרר בפעימה האחרונה שבוטלה עקב סיום הפסקת האש.
"זה בלתי נתפס, כולנו היינו בתחושה שהיא עוד דקה כאן", סיפרה חברת משפחה שנהגה להשתתף בשיעור התורה שערכו חברותיה של אורין למען עדן, והוסיפה: "כולנו היינו בטוחים שהיא בריאה ובדרך הביתה, כל כך התפללנו לסוף אחר. אורין היתה לביאה אמיתית ועד הסוף נלחמה כדי להציל את הבת שלה".
גם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך שמיודד עם אורין במסגרת עבודתה בעיריית ראשון לציון, סייע למשפחה במאבקה במסגרת אירועי תמיכה בעיר. עם היוודע הבשורה הקשה ביקש קינסטליך להביע את תנחומיו וספד לה:
"עדן ז״ל הייתה מלאה בשמחת חיים, אהבה מאוד מוזיקה ואהבה לבלות במסיבות. היא נסעה למסיבה ברעים עם בן זוגה אופק קמחי ז״ל, אשר נרצח. משפחתה מספרת שהיא הייתה ווינרית, תמיד זכתה במקום הראשון בכל תחרות שבה השתתפה. הייתה חכמה, יצירתית, משפחתית ואהבה מאוד לטייל בעולם. עדן אהבה מאוד כלבים וגידלה ביחד עם אופק ז״ל שני כלבי ציד בהרבה אהבה. היא הספיקה באותו בוקר ארור לבקש מאביה שיישמור עליהם וידאג להם. מאחורי עדן יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על מותה. עדן - נזכור אותך תמיד".
יהי זכרה ברוך