למעלה משבועיים שהורים לילדים בעיר חולון "מג'נגלים". הילדים לומדים בימים שונים, לסירוגין, בשעות לא שגרתיות וגם בלימודי זום מהבית. בין כל אלה צריכים ההורים לשלב עבודה ושמירה על השגרה בימי מלחמה. הסיבה: אין מספיק מקום במקלטים ובמרחבים המוגנים לכלל התלמידים.
2 צפייה בגלריה
תלמידים - תמונת פייסבוק
תלמידים - תמונת פייסבוק
לא כל תלמידי חולון חזרו לבית הספר
(צילום המחשה: shutterstock)
נ. אם לשלושה ילדים שלומדים בבתי ספר שונים במערכת החינוך בעיר, מספרת על הבעיה ל"מיינט חולון" ואומרת: "אני יודעת שאני לא האמא היחידה שמודאגת, אבל איך יכול להיות שאין מיגון בבתי הספר? גם בבתי ספר החדשים שנבנו בעשור האחרון, עדיין אין מיגון מספיק לכל התלמידים ויש צורך בחלוקת הימים בין שכבות בימים אלה".
לדבריה, בתה לומדת בחטיבת קמפוס פרס, ומסבירה: "בבית הספר מקלט אחד שלא כשיר, והוא מיועד ל-50 תלמידים בלבד, כאשר בבית הספר רשומים 350 תלמידים, ומספר זה לא כולל מורים וצוות חינוכי מקיף".
הורים נוספים מספרים ל"מיינט חולון" כי בבית ספר 'שמיר' יש כיתות עם ממ"ד, אבל יחד עם זאת, התלמידים לומדים שלושה ימים בשבוע כיתות א-ג ושני ימים כיתות ד-ו, והסיבה – לא לצופף את הילדים בשעת חירום, כיוון שהתקן של פיקוד העורף לא מאפשר מעל 300 ילדים בשטח בית הספר.

2 צפייה בגלריה
מקלט
מקלט
מרחב מוגן. אין מספיק מקום לכל התלמידים
(צילום ארכיון: הרצל יוסף)

גם בתיכון 'קוגל' יש אישור ל-300 תלמידים במבנה בשעת חירום, אולם בבית הספר רשומים למעלה מ-1,000, ומספר זה אינו כולל צוות מורים ומנהלה. לכן כיתות י' לומדות יומיים בשבוע, כיתות י"א לומדות יומיים בשבוע, ואילו י"ב לומדים שלושה ימים - בגלל הבגרויות. בכל שאר הזמן, הם נותרים בבית מול הזום.

קראו גם:

"למה ראש העיר לא מקצה משאבים לטובת מיגון בתי הספר? הורים צריכים להפסיד ימי עבודה בגלל זה. התלמידים שניזוקו נפשית מהקורונה, נאלצים בגלל זה לחזור לזום דקה אחרי שנשמו לרווחה. ההורים בחולון מנסים למצוא פתרונות בכל מיני מבנים בעיר, אבל זה לא בא מהעירייה – אלא מדרישה של ההורים", טוענים ההורים.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בתי הספר בחולון פועלים בימים אלה עפ"י נוסחת ההתגוננות שקבע פיקוד העורף, אשר לוקחת בחשבון גם את מספר התלמידים שיכולים להיכנס למרחב המוגן וגם את יכולת ההגעה אליו בתוך 90 שניות. יכול להיות מצב, למשל, שבבית ספר מסוים יש מקלט גדול, אך התלמידים מהקומה השלישית לא יספיקו להגיע אליו בזמן. לפיכך, התלמידים בחולון מוזמנים ללמידה בקפסולות עפ"י הנוסחה המשלבת בין יכולת המקלוט ובין זמן ההגעה אליו. במקביל, העירייה משקיעה משאבים גדולים ומבצעת עבודות בבתי הספר ובגני הילדים להרחבת שטחי המיגון ולהתאמתם לתקנים שקבע פיקוד העורף".