יוסף כהן (38) הואשם היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב בהטרדת עד ועבירות ניסיון איומים נגד ציבור המפגינים נגד הרפורמה המשפטית.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
מכתב האישום עולה כי בתחילת החודש פרסם כהן בשני חשבונות טוויטר עשרות תגובות הקוראות לאלימות ומעודדות מעשי אלימות כלפי ציבור המפגינים נגד החקיקה המשפטית בכנסת, וכלפי חברי כנסת מטעם האופוזיציה או אנשים המזוהים לגישתו עם עמדותיהם של המפגינים.
עוד פרסם כהן תגובות מאיימות כלפי אישים שונים, ותגובות מאיימות ומטרידות כלפי עדת המדינה הדס קליין, על רקע עדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

2 צפייה בגלריה
הדס קליין
הדס קליין
הדס קליין
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בין השאר פרסם כהן תגובות חמורות וביניהן:
"למה לא יורדים ודורכים להם על הראש עד שהם גופה"; "יהודים יקרים שאכפת להם מהמדינה, להגיע היום לאיילון עם כלים, אבנים, מקלות, כל מה שיש לכם להביא תביאו, המלחמה התחילה. הדם של העוכרי ישראל האלה יותר ממותר, מצווה לשפוך אותו!!"; "יהודים יקרים להגיע עם מכוניות, האנשים האלה צריכים להיות מרוחים בכבישים, הדם שלהם מותר! לדרוס אותם בכל הכוח"; "מול כיתת יורים צריך להעמיד אותכם יעוכרי ישראל. רפורמה בכל הכוח! עם האפסים האלה אנחנו נתמודד טוב מאוד ברחובות, הרי אין דם שאנחנו רוצים יותר מאת של האנשים האלה. אם לא מדינת חוק שוחטים אתכם ואת המשפחות שלכם בלילה, יעלובים. תרגישו מכוניות עולות עליכם, בקרוב נתחיל אנחנו".

קראו גם:

כהן נעצר ביום 9.7.2023 ומעצרו הוארך מעת לעת, ועתה הוא נתון במעצר על-פי החלטת בית משפט השלום בראשון לציון. היום הגישה הפרקליטות בנוסף לכתב האישום גם בקשה למעצר עד לתום ההליכים.
אחד הנימוקים לבקשה זו: "הסיכון הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר, שכן מדובר בהתבטאויות מאיימות ואלימות שפורסמו על ידי המשיב על פני ימים בודדים, ובכללן גם קריאות לאלימות קשה ומפורשת, וזאת על רקע אווירה ציבורית מתוחה השוררת במדינת ישראל".