כעשר חומוסיות שונות יש בחולון, אבל סבא סנטו פרג'י יש רק אחד! חובבי החומוס האיכותי כבר מכירים את חומוס פרג'י, אבל ביקור אחד של בלוגר האוכל "צחי אוכל את ישראל" והמקום הקטן בשכונת נאות רחל עלה על המפה, ומשגע את הרשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
חומוס פרג'י
חומוס פרג'י
חומוס פרג'י. אם עדיין לא הכרתם, זה הזמן
(צילום: באדיבות דני פרג'י)
"חומוס פרג'י" ברחוב אילת חוגג בסך הכל ארבע שנים. הוא החל את דרכו כמה חודשים לפני הקורונה והיה בין העסקים ששרדו את הגל. את המקום מנהלים שני אחים, מוטי ודני, אבל המתכון הסודי לחומוס עתיק הרבה יותר.
"המתכון של החומוס מגיע מהסבא, וכנראה מהסבא-רבא, כפי שעוד עשו בעבר בטורקיה", מספר דני פרג'י (47), אחד מבעלי המקום ותושב בת ים.

קראו גם:

"יש לנו מסורת מאוד מכובדת של מסעדנים במשפחה", מספר פרג'י, "בעבר החזקנו למעלה מעשור ב"שניצל חמש טעמים" בסלמה בתל אביב, אבל חולון מאוד אטרקטיבית היום, והחומוס הפך למוקד עלייה לרגל".

2 צפייה בגלריה
סנטו פרג'י
סנטו פרג'י
סנטו פרג'י. בעל המתכון הסודי
(צילום: באדיבות דני פרג'י)

החומוס אמנם טעים, אבל אין ספק שכוכב המקום הוא סנטו פרג'י, אביהם של שני האחים, איש צעיר בן 85 שברגע אחד הפך לכוכב רשת בזכות הסרטון שהעלה לטיקטוק "צחי אוכל את ישראל", וכבר מסחרר את הרשתות החברתיות.
תראו בעצמכם - כוכב חדש נולד >>>


דני, מי זה האדם המבוגר שרואים בסרטון של צחי?
"זה אבא שלי, סנטו פרג'י, הוא בן 85. לא רק שהוא הולך ומשמש כמלצר העיקרי והכי חשוב שלנו, אבא למעשה משגיח על ייצור החומוס כל יום – ובודק שעושים אותו בדיוק לפי המתכון המשפחתי".
מה המומחיות שלכם במסעדה?
"אנחנו בעיקר חומוס, וכל מה שקשור לפול, טחינה וגרגירים. המנה שהכי מזמינים זה משולש (28 שקל), אפשר תוספת ביצה (3 שקלים), ומי שלא שבע - מקבל כף חומוס ענקית לבריאות".
הקהל שמגיע לחומוסיה הקטנה בחולון (או מזמין בוולט, שם קיבלה החומוסיה דירוג גבוה במיוחד), הוא רחב במיוחד. "מגיל 8 ועד גיל 70", צוחק דני ומוסיף: "רוב הלקוחות שלנו מחולון, בת ים, ראשון לציון, והשבוע כבר ביקרו גם אנשים שהגיעו במיוחד מאשקלון, ירושלים ואפילו מהצפון!".
קיבלתם חשק לחומוס? אל תבואו בערב, החומוסיה פתוחה בימי חול בין השעות 07:30-16:30, בדיוק בזמן לשנ"צ של אחרי החומוס.