בצער רב, ולא בצדק, הגיע הרגע להיפרד מאחד הבורקסים הכי טעימים בחולון. הבורקס של שרי קריספי -"שרי'ס" ברחוב סוקולוב 1 בחולון סגר את דלתותיו, ושטח החנות מוצע כבר עתה להשכרה.
4 צפייה בגלריה
שרי קריספי
שרי קריספי
שרי קריספי בימים טובים יותר בעסק
(צילום: שרי קריספי)

הבורקס הטורקי הכי טעים בחולון


שרי קריספי נולדה וגדלה בטורקיה, ועלתה עם משפחתה לישראל בגיל שלוש. "למדתי בבית הספר היסודי שרת ברמלה, אולם לקראת תיכון חזרנו לטורקיה", סיפרה לפני כשנה בראיון בלעדי ל"מיינט חולון".
"לא ידעתי לעשות שום דבר מעבר לבורקס. אז בבית עשיתי קצת בורקס לילדים שלי, צילמתי למשפחה והעליתי לאינסטגרם ולפייסבוק. לפעמים הייתי מוסיפה כמה מילים בלאדינו, ופתאום ראיתי שלפי התגובות – אנשים מתגעגעים לאוכל המנחם היהודי שגדלנו עליו בטורקיה, כולם רוצים לחזור לטעם של סבא וסבתא, ורק אז הבנתי שיש קהילה טורקית ענקית בישראל".

4 צפייה בגלריה
הבורקס של "סריס" בחולון
הבורקס של "סריס" בחולון
הבורקס של "שריס" בחולון. נסגר
(צילום: שרי קריספי)

לפני כשלוש שנים וחצי פתחה את "שרי'ס" בחולון, והמקום הצליח באופן פונמנאלי. הבורקסים נעשו מחמישה סוגי בצקים והכל בעבודת יד, והכל הגיע מהמטבח היהודי-טורקי.

קראו גם:

חרם על הבורקס


מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" ונשיא טורקיה ארדואן הביע תמיכה בחמאס, החל בישראל גל מוצדק של חרם נגד מוצרים המיובאים מטורקיה ובראשן העגבניות. אבל מה אשם הבורקס הטורקי? כנראה שלחלק מהציבור הישראלי היה קשה לעשות את ההפרדה.

4 צפייה בגלריה
הבורקס של "סריס" בחולון
הבורקס של "סריס" בחולון
המה אשם הבורקס הטורקי?
(צילום: שרי קריספי)

"שום דבר שתמצא פה לא תמצא בטורקיה. לדוגמה, בורקס שבלול, בורקס באבה – אין את זה בטורקיה. גם מלבי עם רוטב אדום לא תמצא באף מקום בטורקיה. באתי להביא את הבורקסים של המטבח היהודי", סיפרה אז שרי ותיארה בכאב את החרם שסופג העסק בגלל "הקשר הטורקי".
בעסק ניסו להילחם בחרם הלא מוצדק. בתחילת המלחמה שרי ומשפחה הקדישו את המקום ותרמו אינספור משלוחי בורקס וארוחות לילדי העוטף המתגוררים במלונות באזור בת ים ולחיילים המשרתים בדרום, אך בצער רב ועם כל החסד והתרומות, דבר לא עזר.

4 צפייה בגלריה
הבורקס של "סריס" בחולון
הבורקס של "סריס" בחולון
הבורקס של "שריס" בחולון. הכי טעים בעיר
(צילום: שרי קריספי)

בשיחה עם "מיינט חולון", מסביר אחד מן העובדים בכאב: "לא יכולנו יותר. מאז תחילת המלחמה התחיל חרם עצום על כל מה שקשור בטורקיה, ואמנם אנחנו לא הבאנו מוצרים ישירות מטורקיה מאז שהתחילו האירועים – אבל הסמליות נשארה. זה גרם לאנשים פשוט לא להגיע. היו שעות על שעות שהחנות עמדה ריקה, וזהו – נשברנו. החלטנו שאנחנו סוגרים".
מה שרי עומדת לעשות עכשיו?
"אני עדיין לא יודע. היא שבורה, זה היה עסק חייה שהכניסה לשם את כל הלב והנשמה. ניסינו לעשות הכל, אבל עכשיו כבר מאוחר מדי".
בין אם זו המלחמה, החרם או עבודות הרכבת הקלה המתמשכות ברחוב סוקולוב וגם הן מבריחות לקוחות, השבוע נסגרו הדלתות וירד האור על הבורקס של "שרי'ס". נתגעגע.