כמעט שאין חולוני שלא מכיר את "קפה מרלי". בית הקפה-מסעדה שברחוב קראוזה בחולון הפך עם השנים למוסד ידוע ולא רק בזכות האוכל, אלא בעיקר בגלל הבעלים ג'ו (יוסף) מרלי, שתמיד קיבל את פני הבאים בחיוך ואהבה.
2 צפייה בגלריה
ג'ו מרלי ז"ל
ג'ו מרלי ז"ל
ג'ו מרלי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

הלקוחות הקבועים, וגם אלו – המזדמנים, לא יכלו שלא לעצור לרגע מול האיש המקסים שעומד בכניסה לבית הקפה בלב שכונת אגרובנק בחולון, ולהשיב לברכות, לבדיחות ולעליצות הדעת. לא בכדי, רבים מלקוחותיו וחבריו נותרו המומים מהידיעה על מותו הפתאומי מדום לב.
למעלה משני עשורים שג'ו (בן 61 במותו) התגורר בשכונת רסקו א' בחולון. במקור הגיע לעיר מקרית גת, ושם בחר להיקבר, לצד קרובי משפחתו. במהלך חייו הספיק להיות בעלים של חברה להשכרת רכב בדרום, היה עצמאי בתחום הנדל"ן, ולפני קצת יותר מעשור החליט לקראת גיל פרישה לפתוח את בית הקפה מרלי המפורסם – לא רחוק ממקום מגוריו.

קראו גם:

בנו, יפתח מרלי, מספר ל-"מיינט חולון": "אבא שלי היה האדם הכי טוב, הכי ישר והכי חכם שידעתי מימיי. הוא היה בן אדם שהיה לו איכפת מכולם - איש של נתינה ושירות. אנשים הכירו אותו בזכות החוכמה, יכולת ההקשבה, העצה הטובה. לגבי היושר שלו, אני לא אוכל להיות אפילו רבע ממנו. אבא תמיד דאג לבעלי החיים והחתולים סביב המסעדה והבית הפרטי שלו, בדיוק כפי שדאג לבני האדם שאירח ושירת אותם - הקטן כגדול".

2 צפייה בגלריה
קפה מרלי. בית הקפה האהוב בחולון
קפה מרלי. בית הקפה האהוב בחולון
קפה מרלי. בית הקפה האהוב בחולון
(צילום: באדיבות המשפחה)

הבן מוסיף ומספר כמה אנשים אהבו להגיע לבית הקפה – לא רק בשביל האוכל או המשקאות, אלא כדי לשבת עם ג'ו, לפתוח איתו פרלמנטים, לנהל שיחות על דיומא, וכולם זכו למלא את הכרס ובעיקר את הדעת והלב.
בית הקפה מרלי שברחוב קראוזה 43 בחולון היה יותר מבית קפה שכונתי, אלא לפנות ערב שינה את פניו והפך לספורט בר, מסעדה ומדי פעם התקיימו בו גם הופעות חיות של אמנים ישראלים, כיוון שג'ו מאוד אהב לעודד יצירה ישראלית.
מאות מתושבי חולון הספידו את ג'ו ברשתות החברתיות: "איש יקר ואהוב", "האיש הכי מקסים בחולון", "תמיד אווירה חמימה וביתית בבית הקפה שלו", "כל כך אהבתי אותו, תמיד מקבל פנים עם חיוך ושירות אדיב ונעים".
ג'ו יוסף מרלי ז"ל הותיר אחריו את שני ילדיו ובת זוגו רותי. הוא יובא למנוחות היום [ראשון] בבית העלמין בקריית גת בשעה 15:00. בני משפחתו יישבו שבעה ברחוב הר סיני 10 בקריית גת. יהי זכרו ברוך.