בשנת 2011, שנתו האחרונה בשירות הצבאי, הגיע בן רוזנבלום (30), עולה מפריז, אל כפר הנוער החקלאי "מקווה ישראל" כמורה חייל. במשך שנה שלמה הדריך רוזנבלום את בני הנוער בבית הספר הצרפתי בו לומדים תלמידים רבים שהוריהם נמצאים בארץ במסגרת שירות דיפלומטי, וכן עולים חדשים מצרפת.
1 צפייה בגלריה
בן רוזנבלום
בן רוזנבלום
בן רוזנבלום
(צילום פרטי)
קראו גם:
לאחר שנה בתפקיד, הוא השתחרר מהצבא, נרשם ללימודים והתקדם בחייו המקצועיים, אבל הלב שלו נשאר במקווה ישראל, והוא חלם על הזדמנות לחזור.
"במהלך השירות היה לי כיף גדול", הוא נזכר. "התאהבתי במקום, באנשים ובכך שבמרכז יש מקום כל כך פסטורלי וכפרי. מאז עבדתי במקומות אחרים ולמדתי, אבל תמיד נשארה לי בלב זיקה למקום המיוחד הזה".
בשנים האחרונות עבד רוזנבלום במספר מקומות, ובתוך כך המשיך לברר ולבדוק את האפשרות לשוב למקווה ישראל.
לפני כשלושה שבועות הגיעה ההזדמנות ורוזנבלום סגר מעגל וחזר לבית הספר הצרפתי בכפר, הפעם בתור מדריך קבוצה.
"כשצצה הזדמנות חדשה קפצתי עליה בלי לחשוב פעמיים", הוא אומר. "אני אחראי על כ־30 חניכים בגילאי 18-14 והחזרה היתה ממש יוצאת דופן. כיף לראות שהמקום השתנה והתפתח, אבל מצד שני הטבע, החקלאות והפשטות נותרו כפי שהיו לפני עשור.
"קיבלו אותי בידיים פתוחות ובצורה משפחתית ומחבקת, וממש הרגשתי שחזרתי הביתה. אני שמח מאוד להיות אוזן קשבת ואיש חינוך עבור הילדים בבית הספר הצרפתי, כי בתקופתי, כשרק עליתי לארץ, לא היתה לי אופציה כזו והייתי לבד. אני כאן כדי לעזור בקשיים של הילדים, אותם קשיים שאני מכיר ממקור ראשון.