תקועים בפקקי עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בחולון ולא רואים את הסוף? דמיינו מה יקרה כאשר יחלו העבודות על קו המטרו החדש שאישרה הממשלה - קו 2M. מה יהיה המסלול שלו ואיפה יהיו התחנות?
3 צפייה בגלריה
רכבת תת‑קרקעית. מוטלת בספק  המחשה: שאטרסטוקה
רכבת תת‑קרקעית. מוטלת בספק  המחשה: שאטרסטוקה
רכבת תת‑קרקעית. המסלול אושר
(המחשה: שאטרסטוק)

קו המטרו העתידי - 2M, דומה ברובו לקו האדום של הרכבת הקלה היוצא מבת ים, אלא שנקודת הפתיחה שלו תהיה מבית החולים וולפסון בחולון. אורכו של הקו יהיה 25 קילומטרים: בסך הכל 22 תחנות. הוא יתחיל בוולפסון, ימשיך לכיוון הכרמלית בתל אביב, היכל התרבות, עזריאלי והקריה, ומשם יעבור לגבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת שמואל ובסופו של דבר אזור התעשייה סגולה אשר במזרח פתח תקוה.

קראו גם:

עלות ההקמה המשוערת של קו זה עומדת כ-150 מיליארד שקל, יסיע כ-540,000 נוסעים בשנה – 45,000 נוסעים ביום, ולפי השערה של חברת נת"ע, הקו צפוי להיפתח בין השנים 2037 ל-2040, כמובן אם לא תהיינה הפתעות בדרך.

3 צפייה בגלריה
מסלול המטרו M2
מסלול המטרו M2
מסלול המטרו M2
(צילום: נת"ע)

קווי המטרו שיעברו בחולון


קו המטרו שאושר לא יעבור בתוך חולון (חוץ מאשר נקודת הפתיחה שלו בוולפסון), אבל אם נסתכל קדימה (הרבה שנים קדימה) אלה קווי התחבורה הציבורית שצפויים לשפר את מערך התחבורה בחולון ולהסיע 53,100 נוסעים מדי יום.
הקו הירוק של הרכבת הקלה: באישור ונמצא כבר בבנייה. הקו יעבור בצומת חולון, תיאטרון חולון, סוקולוב מערב, קראוזה, סוקולוב מזרח, גאולים, גן הקקטוסים, המלאה, פארק פרס, המרכבה, חולון מזרח, נחלת יהודה, הקריה החקלאית, ההסתדרות, המכון הטכנולוגי חולון, לבון, בגין, בר-לב, לסקוב ופארק החולות.

3 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: איילת רוטה)

קו 1M של המטרו (עדיין נמצא בתהליך אישור): תל גיבורים, דב הוז, יוספטל, בגין ו-רמת אליהו.
קו 2M (כאמור, אושר השבוע): בית החולים וולפסון.
קו 3M (עוד רחוק רחוק): אזור התעשיה חולון, המלאכה, חולון מרכז, גולדה מאיר ויוספטל חולון.
מנת"ע נמסר: "נת"ע גאה בהחלטת הממשלה לאשר את קו המטרו M2, ורואה בה הבעת אמון במקצועיותה של נת"ע ובנסיונה המקצועי הייחודי בהסעת המונים מעל ומתחת לפני הקרקע. בימים אלה החלו בעבודתן חברות הניהול הבינ"ל שנבחרו לקדם את פרויקט התשתיות הגדול בישראל".