1 צפייה בגלריה
לייק לסבא וסבתא. הפיילוט של "מחוברים לחיים" | צילום: פיליזר תקשרות
לייק לסבא וסבתא. הפיילוט של "מחוברים לחיים" | צילום: פיליזר תקשרות
לייק לסבא וסבתא. הפיילוט של "מחוברים לחיים" | צילום: פיליזר תקשרות
החיים עברו (לטוב ולרע) להתנהל ברשתות החברתיות, עובדה שהשאירה מגזרים שונים, ובפרט אנשים מבוגרים וקשישים, לא רק מנותקים טכנולוגית, אלא גם מנותקים מהשיח הציבורי. לאור כך רשת קהילה ופנאי החלה בפעילות ייחודית העוזרת למבוגרים לגשת למוצרי הטכנולוגיה בצורה פשוטה, ובכך לשפר את רמת חייהם, לצד חיבור בין דורי. מדובר בסדנה שקהל היעד שלה הם בני נוער המעוניינים להתנדב עם בני הגיל השלישי ואוכלוסיית גיל הזהב שמעוניינת לקבל דריסת רגל בתחום המחשבים והאינטרנט מבלי להזדקק לתיווכם של הילדים והנכדים.
פעם בחודש בני נוער מתנדבים להעביר שיעור טכנולוגי לתלמידים בני 70-90. הם מלמדים אותם לתפעל את המחשב ואת האינטרנט ובכך להפיג את הבדידות ולהעשיר את עולמם. ההתנדבות כוללת מתן יחס אישי ותמיכה למשתתפי הקורס לצד סיוע מקצועי.
הפרויקט, בשיתוף מרכז מקהלת ופנאי לגמלאי, הפועלים במסגרת רשת קהילה ופנאי בחולון וקרן מיראז', הושק לראשונה במרכז פנאי נט כפיילוט והוצג בפני דייויד מיראז׳, נשיא ומייסד קרן מיראז׳.
מנכ"לית רשת קהילה ופנאי, ורדה לוי: "זהו פרויקט חשוב במיוחד מכיוון שלצמצום הפערים הדיגיטליים קיימת משמעות עצומה בכל הנוגע להתנהלות היום יומית של הגיל השלישי. האפשרות לתקשר עם בני משפחה הנמצאים בחו"ל, לקבוע תור לקופת החולים, או להזמין קניות מהסופר, מעניקה עצמאות ומשפרת את רמת חייהם של מבוגרים רבים. החיבור בין נוער לגיל הזהב הוא חיבור מרגש במיוחד ונמשיך לעודד פעילויות קהילתיות רב גילית בכל מרכזי רשת קהילה ופנאי".