1 צפייה בגלריה
מורה. אילוסטרציה: shutterstock
מורה. אילוסטרציה: shutterstock
מורה. אילוסטרציה: shutterstock
בשורה דרמטית במערכת החינוך של חולון: חודשיים בלבד מפתיחת שנת הלימודים הודיע מנהל בית הספר 'ניצנים', מיכאל בן מיכאל, כי הוא מתפטר מתפקידו.
הרקע להודעה המרעישה הוא מאבק המתנהל בבית הספר סביב הבחירות לוועד ההורים העירוני.
השתשלות האירועים מלמדת כי בתחילת שנת הלימודים התקיימו בחירות בבית הספר, ובהם זכתה יושבת הראש הוותיקה. מתמודדת חדשה ערערה על תוצאות הבחירות, וטענה כי הבחירות נעשו בניגוד למקובל כיוון שיש לקיים בחירות גם לתפקיד סגן וגזבר, שאותם צריכים לבחור כל נציגי הכיתות. לדברי הורים וחברי ועד, מנהל בית הספר חלק על כך
חברי הוועד העירוני טענו להתערבות של מנהל בית הספר בבחירות, ואילו המנהל טען מנגד כי הוא דבק בחוזר מנכ"ל.
אז דרשו במינהל החינוך לערוך בחירות חוזרות, ובן מיכאל נקט בגילוי נאות והבהיר כי הוא מכיר את היו"רית הוותיקה שנבחרה כיוון שלימד את בתה בבית ספר אחר. במקביל הוא נענה לדרישה לקיים בחירות חוזרות.
לצורך כך התכנסו ההורים בשבוע שעבר לאסיפה מחודשת שבה עלו הטונים, הרוחות סערו והאסיפה פוזרה. יו"ר ועד ההורים העירוני, בת אל בן דוד שנכחה במקום, סיפרה כי לא ניתן היה לערוך בחירות במצב זה.
"הוצאנו חוזר בחירות עירוני שגובר על הארצי. אנחנו דוגלים בחופש הבחירה ודמוקרטיה וככל שיש יותר הורים יש יותר עשייה. בבתי ספר אחרים יש המון הורים אנחנו עושים את זה בחפץ לב. לאסיפה הגענו כמשקיפים כמו בבחירות רבות אחרות בעיר, להפתעתנו הם סרבו לערוך בחירות לפי חוזר הבחירות העירוני אלא לפי מה שלטענם רשום בחוזר מנכ"ל", אומרת בן דוד.
גורם בכיר במינהל החינוך העירוני מתאר את הדברים מזווית אחרת ואומר: "המנהל לא קיבל גיבוי, אמרו לו לעשות מה שההורים אומרים וזהו. ממתי מינהל חינוך תומך בהורים ולא מגבה את המנהל? הם בפרוש ניסו לכפות עליו".
על רקע ההתרחשות הזו החליט בן מיכאל להגיש מכתב פיטורים, ובו הביע צער על התנהלות הגורמים שלדבריו ניסו להתערב בבחירות בבית הספר. "כולי תקווה כי יחול שינוי בכל הקשור להתנהלות תקינה כלפי מנהלי בית הספר והצוות החינוכי", כתב בן מיכאל.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מנהל בית הספר הודיע על התפטרותו מסיבותיו ואנו מכבדים את החלטתו".