בעקבות ניוד של סייעות בשני גני ילדים בעיר חולון, הכריזה הסתדרות המורים כי תשבית מחר (שישי) את הלימודים בגנים 'חוף' ו'הוד', למשך שעתיים, והגנים ייפתחו בשעה 10:00. בעקבות ההצהרה, מיהרה עיריית חולון לגייס סייעות חלופיות והודיעה הערב כי הגנים יופעלו כרגיל.
"עיריית חולון מפרה את הוראות רפורמת הסייעת השנייה", נמסר על ידי הסתדרות המורים, "ובכך היא פוגעת מדי יום בתנאי העסקתן של גננות משרד החינוך. לאור זאת, גני הילדים 'חוף' ו'הוד', יחלו מחר את הלימודים בשעה 10:00. בגני הילדים הנ"ל עבדו היום הגננות עם סייעת אחת בלבד, דבר המנוגד לתקן גני הילדים. בגנים ישנם ילדים שאינם גמולים, צעירים, הזקוקים לסיוע וטיפול אינטנסיבי".
יושבת ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, מסרה כי "כל גן שייפתח עם סייעת אחת בלבד, למחרת יושבת הגן לשעתיים. על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".
מעיריית חולון נמסר: "צר לנו שההסתדרות בחרה בדרך של השבתה מיותרת ובכך גורמת לפגיעה בילדים ובהוריהם. קיים מחסור בסייעות בכל הארץ וחברת מוסדות חינוך, המעסיקה אותן בחולון, עושה מאמצים גדולים לגייס סייעות מקצועיות וראויות לילדי הגנים בעיר.
"החברה משתדלת ככל שניתן להימנע ממצב שבו לא נשלחת סייעת נוספת ואולם לעיתים, לצערנו, הדבר הוא בלתי נמנע. גם בשעת ערב זו נמשך המאמץ הגדול לגייס סייעות למחר בבוקר לגנים אלה".
לבסוף, כאמור, הצליחה העירייה לגייס את הסייעות בדקה ה-90 ובכך למנוע את ההשבתה מחר בבוקר.