1 צפייה בגלריה
הבטון שהצטבר בצינור
הבטון שהצטבר בצינור
הבטון שהצטבר בצינור
(. צילום: 'מי שקמה' )
בימים אלו נערכות עבודות בנייה במבנה ברחוב שמואל הנגיד 22. במהלך החגים התלוננו תושבים על כך שמתוך האתר זרם בטון אל תוך קו הביוב המרכזי שברחוב קפלן. בימים אלה חברת 'מי שיקמה' תובעת את הקבלן שלטענתה אחראי למפגע.
מי שיקמה מיהרו לעצור את העבודות ולתקן את הנזק. בהודעה שפורסמה לדיירים נכתב "מאחר ורחוב קפלן מרובה בתשתיות עבודות השיקום ייעשו באמצעות ניפוץ הבטון שהוחדר והתקשה".
הנושא אמנם טופל, אך בשבוע שעבר שוב זרם בטון מאותו אתר בנייה ושוב נאלצו במי שיקמה לחסום את המקום ולנפץ בטון באותם קווי ביוב, אלא שהפעם החומר הגיע גם אל הרחובות הסמוכים. "בפעם הראשונה היה צורך לשקם רק את קו הביוב שברחוב שמואל הנגיד", אומרים ב'מי שקמה', "ובפעם השנייה כמות הבטון היתה גדולה יותר, כמו גם עוצמת ההחדרה שלו, כך שהבטון הגיע גם לרחובות החוצים את שמואל הנגיד והיה צורך לבצע פעולות שיקום גם שם.
"בפעם השנייה הבטון חדר גם לקו הביוב שברחוב מונטיפיורי שחוצה את שמואל הנגיד. ברחוב זה בצמוד לקו הביוב יש תשתיות נוספות כגון בזק, חברת חשמל, 'הוט' ועוד, כך שהיה צורך להשתמש במספר טכנולוגיות בכדי להימנע בפגיעה בתשתיות אלו במהלך שיקום הקו".
כיוון שמדובר בנזק כולל של כמה מאות אלפי שקלים, התאגיד שכר את שירותיו של משרד עורכי דין המתמחה בתביעות נזיקין ובכוונתו לתבוע את הקבלן על מלוא הנזקים וההוצאות התפעוליות של התאגיד.