1 צפייה בגלריה
קורקינטים שיתופיים | צילום: אדווה חולי
קורקינטים שיתופיים | צילום: אדווה חולי
קורקינטים שיתופיים | צילום: אדווה חולי
מספר חברות לקורקינטים שיתופיים החלו לפעול בקיץ האחרון בחולון. למי שטרם הספיק להכירם, השימוש בקורקינטים נעשה באמצעות אפליקציות שמזהות את הקורקינט הזמין הקרוב ביותר, ואז ניתן לשחררם ולהתחיל לנסוע באמצעות סריקת ברקוד ותשלום.
נכון לעכשיו, אין בחולון תחנות עגינה המיועדות לקורקינטים, וניתן להשאירם בכל מקום בעיר, כאשר המשתמש הבא יאתרם באמצעות האפליקציה.
כעת מתברר שהמיזם שנועד לשפר את התחבורה הציבורית בעיר גורם גם למטרדים רבים, זאת מאחר ויש נהגים המותירים את הרכב הדו גלגלי בשטחים פתוחים, במקומות שמונעים מעבר בטוח על המדרכות, ולעיתים אף בחצרות בתים.
"יום אחד חזרתי הביתה ואני מוצא קורקינט בחצר שלי, על הצמחייה", מספר תושב שכונת קריית עבודה. הוא ניסה להזיזו, אך התברר שמדובר במשימה קשה לביצוע. "האבסורד הוא שהגלגלים היו נעולים אז אפילו לא יכולתי לפנות אותו מהשטח שלי", הוא מסביר.
לדבריו פנה לעירייה ושם נאמר לו שעליו לפנות לחברת הקורקינטים. "על המכשיר היה שם באנגלית והאמת שלא הצלחתי לזהות מה כתוב ומה המספר של החברה", הוא אומר וממשיך: "זה נראה לי חוצפה שאני, כתוב העיר, צריך להתמודד עם מטרד כזה. הפכו את החצרות שלנו לחניונים".
תושבים נוספים מדווחים ל"מיינט חולון" על מקרים דומים של חסימת מדרכות ברחובות ראשיים, והופעת קורקינטים גם בחניות פרטיות. "זו תופעה שרק הולכת ומתרחבת ומדי יום יש יותר קורקינטים בעיר, צריך להתמודד עם זה עכשיו לפני שנהיה כמו תל אביב", טוען תושב שכונת אגרובנק.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הפיקוח העירוני אוכף את החוק במקרים שבהם כלי רכב דו גלגלי מהווה מפגע, לרבות קורקינטים.יצוין, כי בכל הקשור לקורקינטים שיתופיים, מדובר במקרים בודדים והתופעה אינה רווחת בעיר".