5 צפייה בגלריה
נועה צ'פליצקי | צילום: קובי קואנקס
נועה צ'פליצקי | צילום: קובי קואנקס
נועה צ'פליצקי | צילום: קובי קואנקס
נועה צ'פליצקי (67)
נציגת ציבור בוועדות החינוך בחולון
אחרי שנים בתחום החינוך, במהלכן לימדה מאות מתלמידי חולון וניהלה בית ספר, נועה צ'פליצקי נבחרה לחברת מועצה מטעם סיעת 'מצטיינים בחינוך' וישבה במועצת העיר במשך קדנציה שלמה. במסגרת התקופה המדוברת היא גם עמדה בראש הוועדה לשלום הילד. בבחירות האחרונות היא נשארה מחוץ למועצה אך לא ויתרה על העשייה החברתית.
צ'פליצקי ממשיכה לסייע להורים רבים להתמודד עם ועדות חינוך, מכתבי ערר ובירוקרטיה סבוכה של משרד החינוך. לאחרונה גם הצטרפה לוועד ההורים העירוני בתפקיד ייצוגי וליוותה מספר מאבקים בולטים.
"בוודאי שהיתה תחושת החמצה כשלא נבחרתי, הרגשתי שבמועצה אני מצליחה להשיג תשובות ולחולל שינוי. אבל אחרי שאספתי את עצמי הבנתי שבשביל להתנדב לא צריך תואר ולא כיסא, מספיק שיש רצון טוב וידע. הורים רבים מתקשים להתנהל מול הגופים שאמונים על חינוך ילדיהם, לפעמים אפילו מכתב פשוט למינהל החינוך הופך לפרוצדורה מאתגרת עבורם ואני שמחה שיש לי את הידע והכלים לסייע.
"אני מאמינה שחינוך הוא השורש של הכל וכדי שלילדינו יהיה טוב כולנו צריכים להתגייס למשימה. היום כבר פונים אלי גם הורים מראשון לציון ובת ים, אני עוזרת לכולם. כאדם שמגיע מתוך המערכת ויודע כיצד ההחלטות מתקבלות ולמי צריך לפנות, יש בי רצון גודל לקצר ולהקל את התהליך עבור אחרים".
5 צפייה בגלריה
אריאל ידגרוב | צילום: קובי קואנקס
אריאל ידגרוב | צילום: קובי קואנקס
אריאל ידגרוב | צילום: קובי קואנקס
אריאל ידגרוב (38)
לוחם ומדריך MMA
לאחר שאימן קצינים ולוחמים בצבא, במשטרה ובשב"כ בקרב מגע, וטיפח אלופי עולם בזירה הבינלאומית, החליט לוחם ה־MMA אריאל ידגרוב (38) מחולון לחזור לישראל ולפתוח מרכז אימון עבור בני נוער בשכונת תל גיבורים. לפני מספר חודשים נחנך המכון החדש במרכז קהילתי ‘קליין’ ובימים אלה מתאמנים בו צעירים מרחבי העיר.
"לשמחתי יש היענות מדהימה, הרבה חבר’ה באים, מתאמנים ומגיעים לתוצאות מדהימות", הוא מספר, "בכל אחד מהם אני רואה את עצמי וחשוב לי להראות להם למה הם מסוגלים. בתקופה הקצרה הזאת כבר מספר ילדים הספיקו לזכות בתחרויות ולהשתתף בטורנירים בינלאומיים. אבל השיא הוא לוחם שלנו שעומד להשתתף באחת מהליגות הבכירות בעולם בתחום ה־MMA.
המקום משמש גם מסגרת חינוכית עבור אותם נערים. "כל אימון נפתח ונסגר בשיחה בה אנחנו מציפים נושאים חשובים, כל ילד מחויב בשעות לימוד שהוא מקבל ממורה פרטי, שמתנדב, אנחנו בודקים תעודות ומי שלא עומד בממוצע הציונים הנדרש לא יכול להתאמן. הם מחויבים להגיש עבודה על כל נושא שהם בוחרים ולדבר על זה מול הקבוצה אחת לחודשיים. הם מחויבים במנוי לספרייה".
"אין ספק שהמועדון החדש עושה להם חשק להתאמן, כשהכל חדש ויפה זה מעלה את המוטיבציה וזה בא לידי ביטוי גם במספר המתגייסים ליחידות קרביות בשכונה, שעלה השנה, וגם בפניות הרבות שקיבלנו מרשויות נוספות לפתוח מרכזים דומים. בימים אלו אנחנו כבר במגעים עם עיריית ראשון לציון ואני מאמין שעוד נתרחב לערים נוספות".
5 צפייה בגלריה
אלי מתתיהו | צילום: קובי קואנקס
אלי מתתיהו | צילום: קובי קואנקס
אלי מתתיהו | צילום: קובי קואנקס
אלי מתתיהו (52)
האגף הווטרינרי העירוני
מפקח תחום בעלי החיים באגף הווטרינר העירוני בעיריית חולון, אלי מתיתיהו, כבר זכה לכינוי 'מקגייוור של החיות'. כהוא מקבל קריאה הוא מיד מתייצב, גם באישון לילה. במשמרת שלו אף חיה לא נשארת מאחור.
"אני בתפקיד כבר שבע שנים והסיפוק הכי גדול עבורי הוא להציל חיה ולמצוא לה בית חם ואוהב. יש הרבה מקרים של חתולים שנתקעים ברכבים. רק לאחרונה חתול קטן נתקע בציריה של רכב שבעליו שהו בחו"ל. לקח הרבה זמן עד שאיתרנו אותו וקיבלנו אישור לפרק את הרכב, גם החילוץ היה מורכב אבל הצלחנו ואחרי טיפול רפואי מצאתי לו אומנה.
"יש לנו גם הרבה מקרים של חתולים שנתקעים במאגרי מים, זה דורש סיוע של כיבוי אש אבל לפעמים אני מסתדר עם שואב אבק. אין ספק שכשתושבים פונים אלי הם הרבה פעמים לחוצים ומבוהלים, לפעמים מתקשרים באמצע הלילה, אבל עבור חילוץ של בעל חיים אני מוכן לצאת בכל שעה. למרות הרצון הטוב הייתי שמח לראות שאנשים שומרים טוב על בעלי החיים שלהם, חשוב לזכור לחבר לקולר את פרטי בעל החיה וכמובן להקפיד למסור אותה רק לבתי אומנה אמינים ובטוחים".
5 צפייה בגלריה
נתנאלה כחלון | צילום: 'סימסיסטרס'
נתנאלה כחלון | צילום: 'סימסיסטרס'
נתנאלה כחלון | צילום: 'סימסיסטרס'
נתנאלה כחלון (43)
יזמית
היא יזמית ובעלת עסק בתחום היצירה. בעולם ה־DIY (‘עשה זאת בעצמך’) הנשי, נתנאלה כחלון (43) נחשבת למצליחה בתחומה הודות לשיתופי פעולה יצירתיים ויכולת מדויקת לזיהוי טרנדים. כחלון מארגנת ירידי מכירות שאליהם מגיעות אלפי נשים מכל הארץ, וכל חלון ראווה בחנות שלה הוא יצירת אמנות.
במשך שנים הפעילה כחלון את העסק ממבנה צנוע בעיר רחובות, אך לפני ארבע שנים יריד החלומות המפורסם שלה ביקר בעזריאלי חולון והיא התאהבה. מאז החנות שלה פועלת ממתחם עזריאלי בחולון והיריד שבמשך שנים נדד בארץ מצא בית חם בעיר הילדים.
"באתי לחולון להתארח", היא אומרת, "אבל עזריאלי הציעו לי שטח ענק לחנות עם פארק שבו יכולתי סוף כל סוף להגשים את החלומות שלי, אז החלטתי לפתוח כאן חנות. במשך שנים חלמתי לפתוח שוק פשפשים, אך בגלל שמדובר בשוק לא רווחי בגלל המחירים הנמוכים מקובל בכל העולם שהרשות תומכת כלכלית בשוק. בישראל זה כמובן לא הולך, אז כשעזריאלי הסכימו לספוג את זה - השוק יצא לפועל, ומאז יש לנו שוק קבוע ומיוחד בו אנשים יכולים לפתוח דוכנים ולמצוא לחפצים שלהם בית חם.
בימי החופש אני מאפשרת גם לילדים להצטרף בחינם ומבחינתי זה תמיד המתחם הכי מרגש. במקביל אני עורכת פעמיים בשנה את יריד החלומות שלי, השנה הוא בסימן 'חלומות מיוון' ויערך בין 16 ל־19 באוקטובר".
כיזמית בתחום היצירה, כחלון היא מקור השראה לעצמאיות מתחילות, ומדי פעם היא פותחת אפשרות לליווי עסקי למספר בעלות עסק. "יש לי שני טיפים חשובים למי שרוצה לפתוח עסק מצליח. קודם כל, לנהל עסק נדיב, לא רק ברמה החומרית אלא גם ביחס וברעיון.
דבר שני, עסק זה לא תחביב, לנשים רבות קשה לשמור על האיזון, הן חושבות שאם כולם אומרים להן שהן אופות עוגות יפות אז הן פשוט יפתחו עסק. אבל כדי להרוויח כסף צריך תוכנית עסקית, זה אמנם מושג שמפחיד אנשים אבל עם לייקים לא הולכים למכולת. לא מספיק לדעת מה צריך כדי להצליח, צריך לבנות תוכנית מסודרת ולתכנן דברים קדימה".
5 צפייה בגלריה
יוסי שושן | צילום: קובי קואנקס
יוסי שושן | צילום: קובי קואנקס
יוסי שושן | צילום: קובי קואנקס
יוסי שושן (45)
'איחוד הצלה' סניף חולון
בחודש פברואר נבחר יוסי שושן למנהל סניף 'איחוד הצלה' בחולון. שושן החל להתנדב בארגון לאחר שאיבד את אביו שסבל מבעיות לב. כשהתקבלה ההחלטה במשרדי 'איחוד הצלה' לפצל את הסניף המקומי של חולון ובת ים לשני סניפים שונים, עקב גדילה במספר המתנדבים, היה ברור ששושן ינהל את סניף חולון.
שושן נשוי, אב לילדים ובמקצועו מנהל יחידת תפעול, שליטה ובקרה בחברת כרטיסי אשראי, בעבר היה חובש ביחידה לזיהוי חללים ואת התפקיד החדש הוא ממלא בנאמנות רבה והרבה מוטיבציה, בין היתר הצליח להקים מבנה למתנדבי היחידה בעיר חולון. "לאחרונה חנכו מבנה ברחוב השחר 5 בחולון, אנחנו חולקים אותו עם חברי יחידת החילוץ העירונית, איתם יש לנו שיתוף פעולה מצוין. הרעיון המקורי היה לפתוח מקום שניתן לקיים בו ערבי הדרכה לקהל הרחב, קודם כל בנושאי רפואת חירום ובריאות, אך כמובן שאנחנו נותנים יחס לתחומי חירום נוספים, כמו תפקוד בשעת חירום, התנהלות בשעת רעידת אדמה או שריפה וכדומה".
הרעיון הוא לסייע לקהילה בכל ההיבטים. "התוכנית היא לקיים שם גם הדרכות למתנדבים וכמובן שהמקום ישמש כתחנת מנוחה למתנדבים, מקום שאפשר לשתות בו משהו, לארגן ציוד ולבצע 'ספסל', זה מצב בו כונן מלכתחילה יוצא לרחוב כדי למצוא מי צריך אותו. כשיש מרכז מסודר זה נוח יותר להיות בשטח.
"כמתנדב תמיד פגשתי את השטח והאנשים, זה היה מאתגר אבל לא הבנתי את צורכי האוכלוסייה באמת עד שהתחלתי לנהל את הסניף. היום הפעילות שלי זה לא רק טיפול נקודתי, אלא התנהלות מול רכזי שכונות, ועדי הורים, הרשות המקומית, גופי החירום ועוד. זה גרם לי להבין כמה הפעילות שלנו חשובה ומשמעותית".