1 צפייה בגלריה
דניאל ארביב. כריך לכל מי שצריך | צילום: פרטי
דניאל ארביב. כריך לכל מי שצריך | צילום: פרטי
דניאל ארביב. כריך לכל מי שצריך | צילום: פרטי
דניאל ארביב (29) משכונת אגרובנק בחולון היתה בדרכה הביתה לאחר יום עבודה כמניקוריסטית ופדיקוריסטית. בזמן הנסיעה באוטובוס קראה בפייסבוק על מיזם "כריך למי שצריך". מיזם שמובילות רביד ואיה קידר-סטרול ממושב תלמי אלעזר.
תוך כדי ירידה מהאוטובוס הבחינה ארביב בשני נזקקים מחפשים בקבוקי פלסטיק בפח האשפה. "מיד הבנתי שאסור שבעיר שלנו יהיו אנשים רעבים, והחלטתי שאני מרימה דוכן כזה גם אצלנו", אומרת ארביב.
ההיענות לדוכן הייתה מרגשת. יומיים לאחר שארביב פרסמה ברשת החברתית שהיא מחפשת תרומות ומתנדבים, וכבר הדוכן הוקם. "הצלחנו להשיג יותר מ60 כריכים, חלק מהתורמים הכינו וחלק רכשו, אבל כולם רצו לעזור וקיבלנו גם שתיה קרה".
ביום שלישי האחרון התייצבה ארביב לראשונה ברחוב סוקולוב 56 בחולון. בדוכן הונחו הכריכים וכל מי שרצה כריך קיבל. "היו המון שאלות, אנשים ניסו להבין מה אנחנו עושות, וישר חשדו שיש לנו מניע, לצערי עם ישראל הפסיק להאמין באהבת חינם. מי שבאמת צריך בא, לקח וכמעט ולא דיבר", מספרת ארביב.
ברגע שהבינו בעלי העסקים מסביב את מהות הדוכן, החלה הרתמות גם ברחוב. "הם ממש פרגנו. העובדים בגלידרייה 'לייק קרים' מיד הציעו לקרר את השתייה, ולשמור על הדוכן כשהלכנו להביא ציוד, כולם היו מקסימים, ולכן החלטנו להמשיך את היוזמה ובכל יום שלישי נתייצב שם עם הדוכן ונציע לכל מי שרוצה או צריך כריך טעים בחינם".
אתגר לא פשוט בחודש אוגוסט.
"נכון. אבל כשאני רואה כמה פיות הצלחנו להאכיל זה שווה הכל. כבר השגנו 70 כריכים לחלוקה הקרובה, אנחנו מקווים להרים מיזם דומה בבתי הספר, להמשיך את החלוקה וכמובן להרחיב אותה".