2 צפייה בגלריה
בריכה אולימפית. צילום: shutterstock
בריכה אולימפית. צילום: shutterstock
בריכה אולימפית. צילום: shutterstock
בחולון אין בריכה עירונית, אך בזמן שהעירייה מבטיחה כי בכוונתה להקים בריכה עבור הציבור יש כאלו שחושבים שזה בכלל לא משתלם ובינתיים ההורים נאלצים לצאת לערים סמוכות. "במחירי הבריכה בחולון עדיף כבר לצאת לבית מלון הכל כלול", הם אומרים.
עם תחילת החופש הגדול הורים רבים מחפשים אטרקציות זולות שיעבירו את הזמן לילדים הנמרצים, אחת מהן היא לרוב בריכת שחיה.
אך בעוד שבערים סמוכות יש בריכות עירוניות רבות, במחיר כניסה שמחירו נע בין 25 ל- 35 שקל, בחולון אין בריכת שחייה עירונית, והאפשרות היחידה עבור מי שמבקש להשתכשך במי הכלור היא לרכוש כרטיס כניסה חד פעמי ויקר למרכזי הקנאטרי או לספארק המים ימית 2000, שלגביו כזכור החלה בימים האחרונים מחאה ברשתות החברתיות וקריאה להשלכת כרטיסי חינם שחולקו לתלמידי העיר.
מקומות אלו אומנם מציעים הנחות לתושבי העיר, אך המחירים עדיין רחוקים ממחירי הבריכות העירוניות. "אם אני רוצה להגיע לבריכה עם הילדים זה יוצא לנו כמו יום בבית מלון, זה לא שפוי", מספרת תושבת העיר שמגיעה לרחובות עבור בריכה עירונית. "את מוצאת את עצמך משלמת כמעט 70 שקל לאדם וזה לא כולל אוכל, אז כשחושבים על זה, אם היה לי חופש מהעבודה היה יותר משתלם לצאת לבית מלון הכל כלול באילת וליהנות יותר זמן".
2 צפייה בגלריה
ימית 2000 | צילום: קובי קואנקס
ימית 2000 | צילום: קובי קואנקס
ימית 2000 | צילום: קובי קואנקס
לפני מספר שנים נהרסה "בריכת הפועל" ברחוב אחד במאי בחולון, זאת היתה הבריכה העירונית הראשונה והאחרונה בחולון ולאחר למעלה מ-70 שנות פעילות הוחלט לסגור אותה לטובת מבני ציבור שיכללו בין היתר בריכה, אך נראה כי אין עדיין צפי לפתיחת המקום.
התושבים אומנם מאוכזבים, אך אנשי המקצוע מתעקשים כי מדובר בטובת העיר. "היום אין בריכה עירונית כי זה עסק לא משתלם", מסביר שמשון חן, מנכ"ל החברה לבילוי ובידור שמפעילה את ימית 2000 , הקאנטרי ובריזה בחולון.
"ואם זה לא עסק רווחי זה אומר שהעירייה תשלם מיליונים מכספי הציבור כדי שאנשים יוכלו ליהנות מאטרקציה חד פעמית וקצרה. מאיפה הכסף הזה יגיע? הוא יגיע מהחינוך, מהתשתיות ומאיכות חיי התושבים, כי העירייה תאלץ לכסות הפסדי ענק ובשביל זה לא יהיה מנוס משימוש בכספי התושבים. צריך להבין שבריכה זה בילוי, לכן זה הגיוני לשלם עבור זה. בערים אחרות שמחזיקים בריכות עירוניות מפסידים המון כסף, זאת החלטה פופוליסטית. אנשים צריכים להפנים שאין ארוחות חינם, מישהו צריך שלם על זה ובגלל זה בריכת הפועל נסגרה. לבנות אותה מחדש היה עולה הון, וכל שנה העירייה הייתה מעבירה כסף רב לניהול ותפעול, אין בזה הגיון".
אם אתם בכל זאת מחפשים בריכה בעיר, חן מספר כי "ימית 2000" מציעה 30 אחוזי הנחה לתושבי העיר ברכישת כרטיס ו-35 אחוזי הנחה ברכישת כרטיסייה. "בריזה" ו"נופשנית" מציעות 10 אחוז הנחה ברכישת כרטיס לתושבי העיר ו-20 אחוז הנחה ברכישת כרטיסייה. "אנחנו מתכננים גם ימי הנחה מרוכזים של 40 ואפילו 50 אחוז הנחה, חייבים להבין שאנחנו חברה מבוקרת וגם על ההנחות חייבים לדווח, אבל באמת שאנחנו מתאמצים".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לאחר שלאחרונה הסתיימו ההליכים המשפטיים והעירייה שילמה להסתדרות 18 מיליון שקל בעבור מתחם בריכת הפועל, בכוונת העירייה להשמיש את הבריכה בשנים הקרובות לרווחת התושבים בימים אלה שוקד מינהל ההנדסה על הכנת תב"ע לאזור, שמסדירה שטחי ציבור".