בעלי עסקים ברחוב סוקולוב בחולון, מתלוננים על היעדר מפרצים להורדת סחורה וחוששים שעם תחילת העבודות על מסילת הרכבת הקלה הספקים יסרבו לעבוד עם בעלי העסקים במקום. "תוקעים עוד מסמר בארון הקבורה של העסקים הקטנים", אומרים שם השבוע.
המחסור במפרצים להורדת סחורה ברחוב סוקולוב הוא בעיה קבועה שמטרידה את בעלי העסקים כבר שנים רבות, אך עם תיחלת העבודות על הרכבת הקלה חוששים העסקים ברחוב המרכזי כי יבואנים וספקים יסרבו לעבוד עימם. "יש כאן מאבק קבוע של חתול ועכבר בין המשאיות לפקחים", מספר מושיקו כהן, שעובד בחנות לממכר מזון ברחוב סוקולוב.
1 צפייה בגלריה
פיקוח ברחוב סוקולוב | צילום: שירות מיינט
פיקוח ברחוב סוקולוב | צילום: שירות מיינט
פיקוח ברחוב סוקולוב | צילום: שירות מיינט
"הנהגים מנסים לתפוס למשך כמה דקות קטע במדרכה כדי להוריד סחורה אבל הם יודעים שזה מקרה אבוד אז הם נעצרים באמצע הכביש או במקום אסור ומבינים שיש סיכוי טוב שפקח יתפוס אותם ולפעמים בלחץ של היום שווה להם להסתכן בדו"ח של 250 שקל.
"ברור שכשזה קורה זה כאב לב כי מדובר בחצי יומית של הנהג אבל אין מה לעשות, אין בכל האזור מפרץ אחד להורדת סחורה בצורה מסודרת".
את הבעיה אין ככל הנראה כוונה לפתור בקרוב. עם תחילת העבודות על הרכבת הקלה כל רחוב סוקולוב עתיד לשנות את פניו, ובין הדאגה מפני השיפוצים, מצוקת החניה והרחקת לקוחות, בעלי העסקים חוששים שגם הספקים יברחו מרחוב סוקולוב.
"ברגע שיתחילו את השיפוצים אף משאית לא תצליח לעבור כאן", הוסיפו ברחוב, ואחד מהם מסביר: "לי יש חנות של מוצרי ספורט, אני יכול להוריד משטח בצד אחד של הרחוב ולגרור לצד השני, זה מסובך וסביר להניח שידרשו יותר כסף על ההובלה אבל אין לי אופציה אחרת. אבל יש לי בן עם עסק של מזון ליד, אצלו זה יותר חמור.
"מה יעשו עם מוצרים שמתקלקלים? בשר, גבינות ופירות אלה דברים שלא מחזיקים מעמד בלי קרור, אין לי מושג איך הם יסתדרו. בגלל זה אנחנו מבקשים מהפקחים להתחשב בנו בימים כאלו, עוד מעט נכנס לקטסטרופה אז שלפחות עכשיו יקלו, ולא ידפקו דו"ח לאנשים שרק מנסים להתפרנס. העסקים הקטנים גוועים".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אגף התנועה יבחן את האפשרות להצבת תמרורים לפריקה והורדת סחורה בשעות מסוימות ביום. יחד עם זאת, הפיקוח העירוני מחויב לאכוף על פי החוק ועל פי התימרור הקיים בשטח. לקראת תחילת עבודות הרכבת הקלה יתבצע תכנון תנועתי כולל, שייקח בחשבון גם את נושא פריקת הסחורה לבעלי העסקים שברחוב".