2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בעיר. צילום: נת"ע
עבודות הרכבת הקלה בעיר. צילום: נת"ע
עבודות הרכבת הקלה בעיר. צילום: נת"ע
אחרי שנים של ציפייה העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה בשטחי העיר חולון החלו בתחילת החודש, אך בקשה בהולה שהעבירה עיריית חולון לבית המשפט מאיימת על המשך העבודות. "האינטרס הציבורי להקמת רכבת קלה לא יכול שיבוא על חשבון האינטרס של ביטחון, בריאות ורווחת תושבי העיר".
על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב במהלך סוף השבוע, השטחים שנת"ע מבקשת להעביר לרשותה על מנת לבנות את המסילה עלולים לפגוע אנושות בהתנהלות השוטפת של העיר חולון וליצור כשלים בשטחים שמיועדים לתשתיות ציבוריות, כגון תאורה, ניקיון, ביוב, תעלות ומערכות אספקת מים.
בנוסף, לא ניתן לפתח את המקומות ללא תיאום ולכן העירייה לא תוכל להמשיך לדאוג לגינון הרחובות, לסלול מדרכות ולתקן כבישים. כתוצאה מכך, לפני מספר חודשים ביקשה עיריית חולון מחברת נת"ע כי העברת הקרקעות תתבצע במקביל לחתימה על הסכם שיעגן את מנגנוני העבודה וההסכמות בתחומים הרלוונטיים, אך בנת"ע סרבו.
הצדדים ניסו להגיע להבנות אך אז התגלה כי נת"ע למעשה כבר פועלת בשטח על מנת להעביר לרשותה את הקרקעות המדוברות באופן חד צדדי ומבלי לשתף בכך את עיריית חולון. יתרה מכך, בדרישה נכתב כי נת"ע מתעלמת מפניות ראש עיריית חולון, מוטי ששון ומנכ"ל העירייה, יוסי סילמן וכבר רשמה הערות בטאבו על הקרקעות. כשבעירייה הבינו כי נת"ע דורשת העברה מיידית ללא כל תאום מיהרו לפנות לבית המשפט בדרישה לעצור את המהלך.
חברת נת"ע טרם הגישה כתב הגנה, אך החשש המרכזי הוא שהעבודות על הקו הירוק בחולון יתעכבו במידה והצדדים לא יגיעו להבנות. כיוון שממילא מדובר בעבודות שצפי הסיום שלהן נדחה בעבר, יש להניח שדחייה נוספת רק תרחיק את החלום לתחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת בעיר חולון.
2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה | צילום: קובי קואנקס
עבודות הרכבת הקלה | צילום: קובי קואנקס
עבודות הרכבת הקלה | צילום: קובי קואנקס
כזכור העבודות על הרכבת הקלה בעיר החלו ברחוב שדרות ירושלים, במקטע הרחובות השריון ובצלאל. בשלב השני, יבוצעו עבודות בסמוך לרחובות סוקולוב, קוגל (תבוטל הכיכר) ושנקר. על פי הצפי יקום קיר תמך חדש ויחוזק קיר התמך הקיים, בהמשך צפויה הרחבת כביש. בזמן העבודות תהיה הסטה של נתיבי הנסיעה מערכה אך ללא צמצום נתיבים. בין שדרות ירושלים 41 ל-55 לא תתאפשר תנועת הולכי רגל ויוצבו שלטים ומעברי חציה זמניים שיאפשרו מעבר למדרכה הסמוכה. העבודות יערכו כעשרה חודשים כאשר בשלב הבא גם ברחובות סוקולוב, קוגל ושנקר יערכו עבודות מקיפות.
מחברת נת"ע נמסר בתגובה כי העבודות ממשיכות כרגיל.