לפני למעלה משנה עלה חשד כי בחולון פועל מתעלל סדרתי שפוגע בחתולי רחוב, לאחר שבתקופה קצרה נמצאו מספר חתולים מתים שנראה כי עברו התעללות, בין היתר ברחוב סמולנסקין ורחוב ויצמן.
2 צפייה בגלריה
אחד החתולים שנפגעו | צילום: תושבי העיר
אחד החתולים שנפגעו | צילום: תושבי העיר
אחד החתולים שנפגעו | צילום: תושבי העיר
לאחרונה, טוענים תושבים בעיר כי התופעה התחדשה ונמצאו מספר פגרי חתולים נוספים בין היתר ברחוב השיטה, שם עלה חשד כי החתולים הורעלו.
במערכת 'מיזם 100' פרויקט אזרחי מיוחד, שהוקם על ידי שוטרים מתנדבים ברחבי הארץ, כדי ליצור גשר בין הציבור והמשטרה למען בעלי החיים התקבלו מספר דיווחים על חתולים רבים שהורעלו או שנעלמו לאחרונה באופן מסתורי ברחוב השיטה בחולון.
לטענתם, בחלק מהנתיחות שבוצעו בחתולים נמצא רעל קטלני בשם תרדמון ומתחזק החשד שהורעלו בזדון, זאת למרות שתחילה נטען כי רכב תברואה דרס את החתולים אך לאחר שהתברר כי אין עליהם סמני דריסה נבדקו הפגרים והוחלט כי הם מתו מרעל.
בנוסף, במיזם זוכרים את פגרי החתולים שנמצאו ברחבי העיר בשנה שעברה וחוששים כי בחולון מדובר בתופעה קבועה וחמורה.
בעקבות כך הוחלט ב'מיזם 100' להכין תכנית טיפול יסודית ומקיפה מול מפקדי השטח הרלוונטיים במשטרת מרחב איילון לצורך פענוח ומניעה של פגיעה בבעלי חיים בעיר.
2 צפייה בגלריה
חתול נוסף שנפגע | צילום: תושבי העיר
חתול נוסף שנפגע | צילום: תושבי העיר
חתול נוסף שנפגע | צילום: תושבי העיר
"תושבים שהיו עדים למקרים אלה מוזמנים לשלוח למערכת 'מיזם 100' תאריך ומיקום כדי לבקש ממפקד הגזרה הרלוונטית לבדוק באופן אישי מצלמות אבטחה", אומר מנהל המיזם, שלומי צצקס. "רק כשיש מידע מדויק אפשר לבקש הגברת אכיפה משטרתית, גלויה וסמויה, ברחוב ספציפי לצורך מניעה והרתעה.
"אנחנו עובדים עם המשטרה כאשר המטרה שלנו היא לחבר בין התושבים בשטח לגורמי האכיפה ויחד לשמור על בעלי החיים בעיר".
תושבים מוזמנים להיעזר ב"מיזם 100" באמצעות תיבת הפניות: הודעה פרטית בעמוד הפייסבוק של המיזם או במייל mezam100@gmail.com