תושב חולון, רונן ליטבק, קטוע רגל עקב מחלה בכלי דם, נוהג לטייל עם כלבתו בכל בוקר. הבוקר (ד'), כשהחזיר אותה לביתו, היא חמקה מידיו. פקחית, שהייתה במקום, הבחינה בנעשה, ורשמה לו דוח. "הסברתי לה שאני נכה קטוע רגל ושרצתי אחרי הכלבה ברגע שהיא ברחה, אבל זה לא עניין אותה", הוא אומר היום למיינט חולון.
1 צפייה בגלריה
הפקחית רושמת את הקנס | צילום פרטי
הפקחית רושמת את הקנס | צילום פרטי
הפקחית רושמת את הקנס | צילום פרטי
המקרה אירע לפני שתכנן ליטבק לקחת את ילדיו למסגרות החינוך, בעיקר בגלל אחד הילדים שפתח את דלת הבית והכלבה נמלטה. ליטבק, כאמור, מיהר אחריה ואיתו גם ילדיו שניסו לסייע לו. לטענתו, בזמן שניסה להשיב את הכלבה, פקחית של עיריית חולון תיעדה אותו ואת משפחתו ורשמה לו דו"ח למרות המצב הבעייתי בו היה נתון.
"ברגע שרצתי אחרי הכלבה ראיתי שיש אישה שמצלמת אותי ואת ילדי אבל לא עצרתי לבדוק כי מיהרתי לתפוס אותה", משחזר ליטבק. "כול השכונה מכירה את הכלבה שלי, אני תמיד מסתובב עם רצועה אז כשצעקו לי 'למה הכלבה משוחררת?' צעקתי חזרה שאני מנסה לתפוס אותה".
כשליטבק הצליח לתפוס את הכלבה ניגשה אליו האישה, שלמעשה הייתה פקחית של עיריית חולון ורשמה לו דו"ח. "הסברתי לה שאני נכה קטוע רגל ושרצתי אחרי הכלבה ברגע שהיא ברחה. אבל זה לא עניין אותה, למרות שהרגל התותבת שלי הייתה גלויה.
"שאלתי למה היא צילמה אותנו במקום לנסות לעזור? והיא השיבה 'צילמתי את הילדים המבוהלים'. כמובן שבכלל מדובר בילדים שלי, שכלל לא היו מבוהלים, ורק ניסו לסייע לי לתפוס את הכלבה שלנו".
ליטבק העלה את הסרטון לחשבון הפייסבוק שלו ותוך זמן קצר הסרטון צבר אלפי צפיות, לאור המקרה בו נתן פקח דו"ח לאישה שהאכילה יונים בזמן שליוותה אישה נכה, נראה כי דמם של הפקחים הפך להפקר, לצד תגובות ענייניות שדורשות את התייחסות עיריית חולון וביטול הדו"ח טוקבקים רבים גם מגדפים ומאיימים על הפקחית.
"חשוב לי לציין שאני אזרח שומר חוק וכמובן שאשלם את הדו"ח אם אדרש, אבל חבל שככה מתייחסים לאדם נכה שתמיד מקפיד לטייל עם הכלבה קשורה ברצועה ובמקרה נקלע למצב לא נעים", סיכם ליטבק.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: בעקבות תלונה שהגיע לפיקוח העירוני על אי איסוף צואת כלבים ברח' הר הצופים, יצאה למקום ניידת ובה שתי פקחיות. כשהגיעו למקום הן התפצלו לשני מקומות באזור כשאחת מהן פנתה לכיוון הגינות שבין הבתים שם ראתה אישה שעומדת עם כלבה שעושה את צרכיו.
"לפתע הגיח במהירות כלב רועה גרמני גדול, שרץ בפראות לתוך השיחים, אחר כך לחתולים, משם לגינה והכל תוך שהוא משתולל ורץ מצד לצד במהירות רבה. התושבת שעמדה במקום אמרה לפקחית שהיא פוחדת וגם שני ילדים שעמדו בצד נראו די המומים (בשלב זה לא ידעה הפקחית כי אביהם הוא בעל הכלב).
הילדה, שלא אחזה בידה בשום רצועה לכלב, קראה לו מספר פעמים ואולם הכלב לא שעה לקריאותיה. הפקחית פנתה אליה ואמרה לה להביא רצועה כדי לתפוס אותו. פתאום נשמעו קריאות של גבר הקורא לכלב, שאף הוא לא אחז ברצועה בידו, ואולם הכלב לא נשמע גם לו והמשיך להשתולל. אישה נוספת יצאה מהבניין וכשראתה את הכלב המתרוצץ מנקודה לנקודה נבהלה והפקחית הרגיעה אותה. הגבר המשיך לרוץ אחרי הכלב דקות ארוכות ובסופו של דבר הצליח לתפוס אותו בקולר שעל צווארו.
הפקחית ניגשה אליו ואז הוא הרים את מכנסו והראה לה שהוא קטוע רגל ועם פרוטזה. היא ליוותה אותו לביתו וביקשה את רישיונות הכלב על מנת לבדוק שהוא מחוסן. משהבין התושב שהפקחית מתכוונת לקנוס אותו בגין כלבו ששוטט בשטח הציבורי דקות ארוכות ללא השגחה, החל לצלם אותה ולהכפיש אותה וסרב לחתום על קבלת הקנס.
עיריית חולון תמשיך לאכוף את החוק למען ביטחונם ובטיחותם של התושבים ולמען איכות החיים בעיר. במידה שבעל הכלב סבור שניתן לו דוח שלא כדין, הוא מוזמן להגיש ערר עליו שייבחן על ידי התובעת העירונית.