שלטי הבחירות הישנים, שעומדים בימים אלה מיותמים, הפכו באחרונה למוצר מבוקש. "עבור אנשים זה זבל, עבור הכלבים זה יכול להיות משטח שמציל חיים בחורף", מסבירים מתנדבים למען חיות בחולון.
בחירות המקומיות הסתיימו לפני יותר מחודש ורוב התושבים כבר הספיקו לשכוח את הקמפיינים, ההכפשות, הפליירים וחוגי הבית, אך כעת מתברר שיש עוד מי שיכול ליהנות מחגיגת הדמוקרטיה. מתנדבי עמותות לבעלי חיים קוראים לתושבים ונציגי ציבור להעביר שלטי חוצות של מועמדים למקלטי בעלי החיים, שם יוכלו לשמש כבידוד מהקור והגנה מהגשם.
"את הרעיון העליתי עם מתנדב נוסף בשם שניר לנדאו", מספרת מאי חכמזדה שמתנדבת בעמותת 'גג לחיות' בחולון כבר שש שנים. "חורף זאת תמיד עונה קשה, קר ורטוב ואנחנו צריכים למצוא פתרונות יצירתיים כדי להגן על בעלי החיים כי רוב הכלבייה חשופה".
על פי חכמזדה ולנדאו, שלטי החוצות שנתלו על מרפסות הבתים וגדרות בתקופת הבחירות עשויים מחומר גמיש ומבודד שיכול לשמש גם כסכך מעל כלביות חשופות וגם כבידוד עבור כלבים שמתקשים להתמודד עם הקור, כמו גורים צעירים וכלבים חלשים.
"פינצ'רים לדוגמה ממש סובלים בחורף כי בקושי יש להם פרווה והעור שלהם דק", מסבירה חכמזדה. "בגלל זה אנחנו מעדיפים לשלוח אותם לאומנה, אבל עבור הכלבים שנשארים בכלבייה השלטים האלו ממש יכולים להועיל ולציבור ממילא אין מה לעשות איתם. באופן כללי אנחנו תמיד שמחים לקבל שמיכות, כריות ומצעים, החורף הקר גורם לכלבים רבים סבל וכל מי שיכול לתרום יכול לסייע להקל עליהם".
תושבים המעוניינים לתרום מוזמנים להגיע ל'גג לחיות' ברחוב דן שומרון מאחורי תחנת הדלק 'היובל'.