בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תתייחד חולון עם זכר שואת העם היהודי ומעשי הגבורה שבוצעו במהלך מלחמת העולם השנייה.
בשעה 19:00 יתקיים הטקס המסורתי של הדלקת לפיד האש באנדרטת 'שישה מיליון אורות' ברחוב המלאכה פינת שדרות ירושלים, על ידי בני הנוער הפעילים במרכז הקהילתי "נווה ארזים" ובשיתוף מחלקת הנוער בעיריית חולון.
הטקס העירוני המרכזי יחל בשעה 19:50 במרכז שטיינברג וייערך בהפקת "בית להיות", המרכז העירוני לטיפוח תודעת השואה ולקחיה.
השנה הטקס יערך בסימן 'ילדותם האבודה' ויתייחס לזיכרון ילדותם של שורדי השואה, שעדיין חיים בינינו, אשר נקטעה על ידי המלחמה.
במהלך הטקס יוצגו קטעי שירה של מקהלת בית להיות – "צעירים לנצח", קטעי ריקוד של להקות המחול הייצוגיות של העיר "הורה רעים" וקטעי קריאה של חברי בית להיות.
בתום הטקס תתקיים בבית להיות הדלקת נרות לזכר הנספים בשואה ומפגש עם שורדי השואה, חברי בית להיות שיערכו מעגלי עדות. הכניסה חופשית ללא תשלום אולם יש להזמין כרטיסים מראש בבית להיות.
03-5050085 או במייל lihiyot@holonet.org.il
בשעה 20:00 יקיים גם מרכז הצעירים "אליעזר" ערב משמעותי ומיוחד במסגרת פרויקט "זיכרון בסלון". מטרתו ליצור מפגש אינטימי וקהילתי, המורכב מעדות ושיח בין המשתתפים לבין ניצולי השואה.
תושבים שעדיין מעוניינים להירשם, לארח ולהתארח יוכלו לעשות זאת, באתר האינטרנט של "זיכרון בסלון".
סניף חולון של המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה והדור השני (עמך), השוכן ברח' הרצוג 14, יקיים מחר (חמישי) בית פתוח לאורך כל היום, שיפתח בטקס זיכרון, אשר לאחריו יתקיימו פעילויות שונות: מעגלי שיח חשובים ומרגשים עם ניצולי שואה, תלמידים ובני משפחות מהדור השני והשלישי, סדנאות מפגש בין דורות בהנחיית מטפלים של "עמך" ופעילות מיוחדת של יצירה ותנועה שמאפשרת חיבור בין הדורות ושירה בצוותא.
הערב יסתיים בהקרנת הסרט 'שלושה אחים ומערה' של תמר טל ענתי, המתעד 3 אחים היוצאים 70 שנה אחרי למסע חיפוש ביער, ששינה את גורלם. מלבד המערה, הם מנסים למצוא קרקע משותפת של זיכרון. מסעם נע בין זיכרון לדמיון, בין מציאות לאגדה. לאחר הסרט יתקיים רב שיח בין דורי בהנחיית מטפלי 'עמך'.
תיאטרון המדיטק יציג בשבת (14.4), בשעה 10:30 הצגה חגיגית, ה-100 במספר של 'הנקה ופיט' בנוכחות הנקה ופיט האמיתיות.
ההצגה מספרת את סיפורה האמיתי של הנקה, ילדה יהודייה שהוסתרה במלחמת העולם השנייה בבית משפחה הולנדית והפכה לחברתה הטובה ביותר של פיט, בת המשפחה.