כמה מתושבי השכונות הוותיקות של מרכז חולון פנו בתקופה האחרונה לאגף ההנדסה העירוני בדרישה לקדם פרויקטים של התחדשות, אולם לטענתם נתקלו בדרישות חריגות למדי, בהשוואה לאלה שנדרשו מתושבים בשכונות אחרות בעיר.
רן לבנון, שהוריו מתגוררים ברחוב קראוזה, טוען כי בשיחות שקיים עם אנשי מקצוע מאגף ההנדסה הבין כי יש בעיה לאשר פרויקטים של התחדשות בשל העובדה שמדובר בחלק מרכזי של העיר. "במקרה של ההורים שלי היו הערות לתוכנית בנושא נגישות ותשתיות. נאמר לנו שתהיה לנו בעיה לבצע את התוכנית המוצעת כי היא עלולה לפגוע בהתנהלות במרכז העיר", מספר לבנון. "כשניסיתי להבין במה מדובר, הוסבר לי שמכיוון שמרכז העיר צפוף, יש בעיה להעמיס על התשתיות ולפגוע לאורך זמן בשגרת היומיום".
1 צפייה בגלריה
מרכז חולון. בגלל העומס | צילום: קובי קואנקס
מרכז חולון. בגלל העומס | צילום: קובי קואנקס
מרכז חולון. בגלל העומס | צילום: קובי קואנקס
"נאמר לנו שביצוע של פרויקטים אלה שנמשכים חודשים ארוכים משפיע לרעה על התנועה בעיר וגם על התשתיות", מספר תושב נוסף שביקש לבצע עבודות תמ"א 38. "לכן יש דרישות מאוד מחמירות שמעלות באופן משמעותי את עלות העבודות, שכך גם נחשבות להוצאה כספית גבוהה".
"ברור שיש השלכות לעבודות במרכז העיר ויש היבטים של שימור", אומר לבנון, "אבל הדחייה הזאת עולה לנו".
מהעירייה נמסר: "אין כל שינוי במדיניות הוועדה העקרונית לגבי תמ"א 38. פירוט מדיניות זו נמצא באתר האינטרנט של מינהל ההנדסה".