לפני כשנה וחצי התאגדו עובדי החברה לפיתוח, תיאטרון, מוסיקה, אומנות ומחול בחולון ופתחו במשא ומתן עם הנהלת החברה על מנת להגיע להסכם קיבוצי. מהשלב הראשון התהליך קרטע ולאחר האשמות הדדיות, הקפאת הפגישות ואף השבתת מוסדות התרבות בשיא הקיץ, היה נראה כי התהליך אבוד.
בחודש ספטמבר מונה דני וייס למנכ"ל החברה, תפקיד שמעולם לא אויש לפני כן והצדדים שבו לשולחן המשא ומתן. תחילה הביעו חברי הועד שביעות רצון מוייס ולרגע היה נדמה כי סכסוך העבודה בין הצדדים קרוב מתמיד להסתיים, אך כעת הודיעו חברי הועד כי הם שוב מתכננים השבתות לאור מבוי סתום אליו הגיע המו"מ.
1 צפייה בגלריה
צילום: עיריית חולון
צילום: עיריית חולון
צילום: עיריית חולון
לטענת חברי הועד הצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה לגבי 4 נושאים בסיסיים:
  1. קרן השתלמות. כאשר בימים אלו רק חלק מהעובדים מקבלים קרן השתלמות וזאת על פי החלטת ההנהלה.
  2. פיצוי לעובדים ותיקים עקב סירוב ההנהלה לפצות עובדים בעלי ותק של למעלה מ8 שנים על שחיקה בגודל שכרם לאורך השנים.
  3. סירוב להעלאת את שכרם של עובדי הספרייה ל 40 שקל לשעה והעברת ספרנים וקופאים שעתיים ב 50% משרה ומעלה למעמד של עובדים חודשיים.
  4. אורך תוקף ההסכם. הנהלה דורשת שלהסכם יהיה תוקף של 5 שנים בעוד הוועד דורש תוקף של 3 שנים בלבד.
"הפערים הגדולים לא מותירים לנו ברירה, אלא לצאת לצעדים ארגוניים, החל מיום שלישי הקרוב. בכוח ההתאגדות להביא להסכם צודק ומיטיב, שיכלול את כלל התנאים הבסיסיים המגיעים לנו" נכתב בהודעת הועד.
תגובת הנהלת החברה לפיתוח, תיאטרון, מוסיקה, אומנות ומחול: "בעקבות פגישה בין הנהלת החברה לוועד העובדים שהתקיימה היום (ב׳) אחה״צ, ביטלו העובדים את השביתות המתוכננות. השיחות עם העובדים ימשכו גם בהמשך השבוע מתוך מגמה להגיע להסכם."